Szerző: Asztalos Olivér

2018. június 15. 16:45:00

Légitaxi parkolt az Intel CEBiT-es standján

A chiptervező befektetéssel próbálja katalizálni az eszköz fejlesztését, amely anyagi támogatás mellett technikai segítséget is jelent.

Az Intel CEBiT-es standjának legnépszerűbb látványossága kétség kívül a Volocopter légitaxi volt. A fejlesztés alatt álló önvezető jármű ugyanakkor elsősorban nem a vállat termékei mellett kiugró méretével hívta fel magára a figyelmet. A több szempontból is drónra hasonlító, de alapvetően helikopterként funkcionáló fejlesztés ugyanis igencsak futurisztikus külsővel rendelkezik, amely miatt olykor még kisebb tumultus is kialakult a bámészkodók között. A 2012-ben alapított, németországi székhelyű Volocopter szerint ez lesz a jövő (luxus)taxija, amely optimális esetben már 3-5 éven belül megkezdheti működését.

A mindössze 290 kilogrammos, 18 darab háromfázisú elektromos rotorral szerelt légijármű összesen 9 különálló Lítium-ion akkumulátort tartalmaz, amelyekből az üzembiztonság jegyében két légcsavarra egy darab jut. A telepek emellett könnyen eltávolíthatóak, amely miatt még akár a minimum 40, legfeljebb 120 perces feltöltést sem kell feltétlenül megvárni a következő induláshoz. A felülről nézve 9,15 méteres átmérőjű Volocopter 100 km/h-s végsebességgel rendelkezik, ezzel azonban csak az optimális, 27 kilométeres hatótávnál kevesebbet tud megtenni. Amennyiben az utas(ok) megelégednek 50 km/h-s tempóval, úgy 27 percig bírja a gép, ezzel ugyanakkor a hatótáv is csökken, 22,5 kilométerre.

1:56

Volocopter - Making of Dubai Public Demonstration Flight

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Doloribus consectetur eaque tempore natus obcaecati ratione ipsum.

Még több videó

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

A viszonylag szerény értékeknek megfelelően a Volocopter elsősorban nagyvárosokon belüli, gyors utazásokhoz lehet majd kényelmes, sofőr nélküli partner. Ennek megvalósulásához azonban még pár évre, illetve néhány tíz millió dollárra lesz szükség. A nagyvállalatoknak egyelőre tetszik az ötlet, hisz a Daimler közel 30 millió dolláros befektetése mellett a már említett Intel is támogatja a fejlesztést.

Utóbbi nem meglepő, hisz Brian Krzanich vezetése alatt a cég hatalmas rajongója lett a Volocopter alapötletét is jelentő drónoknak. Emellett a chipgyártó az önvezetős rendszerek fejlesztésébe is beugrott, a szenzorokban és a hozzájuk tartozó szoftveres platformokban utazó Mobileye-ért például nem kevesebb mint 15,3 milliárd dollárt fizetett ki, amely technológia vélhetően a Volocopterbe is bekerül majd.

Az október 25-26-án rendezett eseményen közel ötven nemzetközi előadó is színpadra áll, 16 országból - a leggyorsabb jegyvásárlók pedig ESP32-alapú hacking badge-et is kapnak!

a címlapról