Szerző: Habók Lilla

2018. május 29. 13:05:00

Huawei: az egyedüli kínai a legértékesebb márkák közt

Már második alkalommal került fel a Huawei a Forbes legértékesebb márkákat bemutató százas listájára. A teljes összeállítás ötödét a technológiai cégek uralják, de a kínai vállalatok közül csak a Huawei jutott be.

Megjelent az amerikai Forbes legértékesebb 100 vállalati márkát bemutató Most Valuable Brands 2018-as listája, amelyre második alkalommal került fel a Huawei, méghozzá az egyedüli kínai vállalatként - számol be róla a vállalat oldala. A cég 2017-ben a 88. helyet szerezte meg 7,3 milliárd dolláros, márkára vonatkozó értékeléssel, míg idén a 79. helyre ugrott. A Forbes megállapítása szerint a cégnek 15 százalékkal 8,4 milliárd dollárra sikerült növelni a márkaértékét az elmúlt egy évben.

Ahogy az IDC első negyedéves telefonpiaci felmérése kapcsán is írtuk, a Samsung és a Huawei megreformálta az androidos piac csúcsát, és így a 700 dollárnál drágább androidos modellek értékesítését. Globális szinten a vállalat éves szintű 13,8 százalékos növekedéssel jelenleg a piac 11,8 százalékát uralja, és ezzel a harmadik a sorban az okostelefon gyártók közt az IDC előző negyedéves jelentése szerint.

huawei_forbes

Ráadásul a vállalatnak úgy sikerült elérnie ezt az eredményt, hogy az Egyesült Államok hivatalos szervei kifejezetten a kínai gyártók, a Huawei vagy a ZTE ellen vannak, mivel a kormányzat szerint a használatuk nemzetbiztonsági kockázatot jelent az esetleges kémkedés miatt. Legutóbb például februárban tanúskodtak ennek kapcsán a hírszerző ügynökségek a szenátusi hírszerző bizottság előtt, és arra kérték az amerikai vásárlókat, hogy ne vegyenek telefont az említett gyártóktól. A vásárlás egyébként is nehézkes Amerikában, mivel csak a szabad piacon és online formában lehet beszerezni a készülékeket, és nem kaphatóak az operátoroknál. Úgy látszik, hogy a márka ennek ellenére is népszerű a világ többi része mellett az amerikaiak körében is, és így a Forbes összeállításába is bekerült.

Mit ír még a Forbes lista?

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A Forbes minden évben megjelenteti a legnagyobb globális márkákról szóló listát, amelyhez több mint 200 márkát vesz figyelembe. A márkák ugyan a világ bármely részéről felkerülhetnek, de a szereplés feltétele, hogy az Egyesült Államokban több mint jelképes szinten legyenek jelen, és így például a Vodafone és az Alibaba nem szerepel az összeállításban - írja a metodológia. A lista összeállításához a kiinduló alapot a vállalatok bevétele és negyedéves jelentése adja a cégek saját közlése és az elemzőcégek jelentései szerint. Majd a Forbes figyelembe veszi az egyes márkák iparági szinten betöltött szerepét is - ami egy luxuscikknél fontosabb mint egy olajtársaságnál -, végül pedig az elmúlt három évre levetített cégértéket és hasznot, amiből összeáll a végső lista.

Az idei száz helyezettből nagyjából 20 százalék tartozik a technológiai vállalatok kategóriájába. A listát már az egymás követő 8. évben az Apple vezeti, amelyet sorban a Google, a Microsoft, a Facebook és az Amazon követ - a legjobb tízből hat technológiai cég. A globálisan szinten mért legjobb száz márka összesen 16 országból került ki, amelyek közül természetesen az Egyesült Államok emelkedik ki 54 céggel, Németország 12 helyezettel, Franciaország és Japán 7-7 listás céggel, de a kínai márkák közül egyedül a Huaweinek sikerült felkerülni a legértékesebb száz márka közé.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 18:46

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.