Lehetőség fejlesztőknek: fintech megoldásokat keres a Fundamenta
A 18-49 éves magyar internetezők több mint kétharmada használt már netbankot, és az okostelefonnal rendelkezők közel fele telepített pénzügyi szolgáltatáshoz kapcsolódó mobiltelefonos alkalmazást készülékére.
A 18-49 éves magyar internetezők 72 százaléka bankolt már online felületeken különböző rendszerességgel, és a 2011-es adatokhoz képest rohamosan, majdnem harmadával csökkent azoknak az aránya, akik még soha nem vettek igénybe ilyen szolgáltatást az interneten egy 2016-ban készült kutatás alapján (Gfk-Digital Connected Consumer kutatás, 2016). Az eredményekből az is kiderül, hogy a netbank tavaly már a 14. leggyakoribb internetes szolgáltatás volt, amelyet csak a legnépszerűbb kommunikációs és játékos alkalmazások előztek meg. Az internetes felületek mellett a mobil megoldásokat is egyre többen használják: az okostelefon-tulajdonosok 47 százaléka rendelkezik banki műveleteket lehetővé tevő alkalmazással, így ez a típus a 6. leggyakrabban használtak közé került a készülékeken.
A legnagyobb hazai lakástakarék, a Fundamenta szakértői szerint a felhasználói élményt fokozó, ügyfélbarát felületek, és mesterséges intelligenciára épülő megoldások fejlődésének köszönhetően gazdasági döntéseinkre és aktivitásunkra egyre nagyobb hatással lesznek a különböző digitális pénzügyi szolgáltatások. A változást az ügyfelek is sürgetik, hiszen a Z generáció (1995 után születettek) számára már teljesen természetes, hogy pénzügyeit is éppolyan gyorsan és átláthatóan végezze, mint ahogyan a közösségi médiában posztol vagy chatel a barátaival.
Az változó elvárások minőségi kiszolgálása, az ügyfélélmény növelése érdekében a vállalatoknak olyan új üzleti intelligencia megoldásokra is szükségük van, amelyeket külsős startupoktól, fejlesztőktől, digitális pénzügyi megoldásokat szállító vállalatoktól kaphatnak meg. A lakás-takarékpénztár ezt felismerve hirdette meg Fundamenta Digiverzum nevű innovációs versenyét, amelyre az ügyfélélményt növelő digitális megközelítésekkel, megoldásokkal, alkalmazásokkal lehet nevezni október 20-ig. "A technológiai cégek, a fintech startupok számára a legnagyobb kihívás a megoldásuk piaci bevezetése, hasznosítása. A Fundamenta a verseny győztesei számára ebben kíván most segíteni. A Digiverzum keretében kiválasztott megoldások a Fundamentával közösen kerülnek hasznosításra Magyarországon. Emellett elősegítjük, hogy a győztesek a Fundamenta külföldi anya- és testvérvállalatai számára is bemutathassák megoldásukat" - emelte ki Tátrai Bernadett, a Fundamenta elnök-vezérigazgatója.
A Fundamenta a versenyre való felkészüléshez külön workshopon, internetes előadások és virtuális fogadóórák keretében is segítséget nyújt. "Egyrészt bemutatjuk, hol tartunk a digitális átalakulásban, hogyan néznek ki a pénzügyi termékeink, az ügyfélfolyamataink. Másrészt megismertetjük az érdeklődőket olyan nemzetközi és hazai innovatív digitális pénzügyi megoldásokkal, amik a jövőben hozzájárulhatnak az ügyfelek lakáscélú álmainak könnyebb megvalósításához" - tette hozzá a társaság elnök-vezérigazgatója. Az innovációs versenyre érkező pályázatok közül a Fundamenta kiválasztja a legígéretesebb ötleteket, amelyek a második fordulóban folytathatják a versengést.
A nevezésről, versenyről további részletek találhatóak a digiverzum.fundamenta.hu weboldalon.
[A Fundamenta megbízásából készített anyag]