Szerző: Asztalos Olivér

2017. szeptember 06. 10:30:00

Magabiztosan vezeti a PC-s alaplapok piacát az Asus

Tajvani források szerint már 60 százalék feletti a vállalat piaci részesedése.

Viszonylag nagy előnnyel vezeti a PC-s alaplapok piacát az Asus - közli a beszállítói láncoktól szerzett adatokra hivatkozva a DigiTimes. A magazin szerint a márka már 60 százalék feletti részesedéssel bír a piac döntő többségét jelentő, Intel processzorokhoz tervezett alaplapok kínálatában, miközben az AMD Ryzen processzorokhoz szükséges AM4 foglalatos termékeknél 70 százalék körüli szeletet birtokol az Asus. A DigiTimes szerint a szokatlanul jó eredmény hátterében leginkább a legnagyobb rivális Gigabyte különféle problémái állnak.

A tajvani médium szerint ugyanis utóbbi cég jobban megsínylette az alaplapokhoz szükséges különféle komponensek árának emelkedését, az árfolyamhatást, illetve a kínai piac változását, ahol az elmúlt nagyjából egy évben számottevően csökkent a termékek iránti kereslet. A DigiTimes szerint ezért a Gigabyte átszervezésbe kezdett, amely keretein belül az erőforrások mellett a termékpaletta felépítéséhez is hozzányúl a vállalat. Ennek hatása azonban legkorábban a jövő év második felében mutatkozhat meg, így addig várhatóan tovább dominál majd az Asus.

A forrás szerint az ősellenség sikerének másik titka egy hasonló átszervezésben rejlik, a vállalat ugyanis az elmúlt pár évben új üzleti stratégiára állt át, amelyben már inkább a felsőkategóriás termékekre összpontosít. Ez megfelel a PC-piacon tapasztalt trendnek, ahol a drágább, elsősorban játékosoknak szánt termékek iránt növekszik a kereslet, miközben a belépő szintű rendszerekkel szemben egyre kisebb az igény. Ennek egyik legfőbb oka, hogy az alapvető feladatok (böngészés, kommunikáció, stb.) kiszolgálásához épített PC-k szerepét szépen lassan szinte teljesen átveszik a különféle mobil eszközök.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Az Asus utóbbira reagálva alakította át kínálatát úgy, hogy a lehető legkevésbé érintse a termékpaletta alsó harmadára leginkább jellemző árverseny. Az átszervezés sikerrel zárult, amelynek eredménye a rekordgyanús piaci részesedés, amivel jelenleg az amerikai, az európai, illetve a kínai piacot is vezeti az Asus.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 07:32

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.