Magabiztosan vezeti a PC-s alaplapok piacát az Asus
Tajvani források szerint már 60 százalék feletti a vállalat piaci részesedése.
Viszonylag nagy előnnyel vezeti a PC-s alaplapok piacát az Asus - közli a beszállítói láncoktól szerzett adatokra hivatkozva a DigiTimes. A magazin szerint a márka már 60 százalék feletti részesedéssel bír a piac döntő többségét jelentő, Intel processzorokhoz tervezett alaplapok kínálatában, miközben az AMD Ryzen processzorokhoz szükséges AM4 foglalatos termékeknél 70 százalék körüli szeletet birtokol az Asus. A DigiTimes szerint a szokatlanul jó eredmény hátterében leginkább a legnagyobb rivális Gigabyte különféle problémái állnak.
A tajvani médium szerint ugyanis utóbbi cég jobban megsínylette az alaplapokhoz szükséges különféle komponensek árának emelkedését, az árfolyamhatást, illetve a kínai piac változását, ahol az elmúlt nagyjából egy évben számottevően csökkent a termékek iránti kereslet. A DigiTimes szerint ezért a Gigabyte átszervezésbe kezdett, amely keretein belül az erőforrások mellett a termékpaletta felépítéséhez is hozzányúl a vállalat. Ennek hatása azonban legkorábban a jövő év második felében mutatkozhat meg, így addig várhatóan tovább dominál majd az Asus.
A forrás szerint az ősellenség sikerének másik titka egy hasonló átszervezésben rejlik, a vállalat ugyanis az elmúlt pár évben új üzleti stratégiára állt át, amelyben már inkább a felsőkategóriás termékekre összpontosít. Ez megfelel a PC-piacon tapasztalt trendnek, ahol a drágább, elsősorban játékosoknak szánt termékek iránt növekszik a kereslet, miközben a belépő szintű rendszerekkel szemben egyre kisebb az igény. Ennek egyik legfőbb oka, hogy az alapvető feladatok (böngészés, kommunikáció, stb.) kiszolgálásához épített PC-k szerepét szépen lassan szinte teljesen átveszik a különféle mobil eszközök.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az Asus utóbbira reagálva alakította át kínálatát úgy, hogy a lehető legkevésbé érintse a termékpaletta alsó harmadára leginkább jellemző árverseny. Az átszervezés sikerrel zárult, amelynek eredménye a rekordgyanús piaci részesedés, amivel jelenleg az amerikai, az európai, illetve a kínai piacot is vezeti az Asus.