HWSW

Napi átlag 9 mobilappot nyit meg a felhasználó

Csak a töredékét használják a telefonra telepített alkalmazások közül a mobilozók havi szinten - az előre telepített appok közül kifejezetten sokat nyitnak meg. Több országban már 3 óra fölé kúszik a mobillal eltöltött idő, naponta.

Mobilhasználati szokásokról tett közzé adatokat a mobilapp-analitikával foglalkozó App Annie. A Spotlight on Consumer App Usage jelentés [1] a világ különböző pontjainak tíz nagy országában vizsgálja a felhasználói adatokat 2017 első három hónapjában. Ez alapján a mobilozók több mint 30 alkalmazást nyitnak meg legalább havi egyszer. A telefonon telepített appok közül azonban jellemzően csak az egyharmadát vagy maximum felét veszik igénybe a felhasználók minden vizsgált régióban.

A legkevesebb alkalmazást Mexikóban és Indiában telepíti az átlag mobilozó, 70-80 appot és ennek nagyjából a felét használja. Míg a legnagyobb telepítők közé a japánok és a kínaiak tartoznak több mint száz appal, de ők inkább csak a harmadát használják ezeknek havonta. Ahogy mi is írtunk róla korábban [2], jellemzően rövid életciklus vár a legtöbb mobilalkalmazásra, legfőképp a vásárlási és egészségügyi appokat hagyják el az első megnyitás után - ezért a fejlesztőknek kulcsfontosságú, hogy valamilyen tevékenységgel megőrizzék és újra aktivizálják a letöltőket.

Napi szinten legalább kilenc alkalmazást nyit meg egy átlag mobilos, és az App Annie megfigyelése szerint az iPhone-használók aktívabbak mint az androidosok. A sort Brazília és India vezeti több mint átlag napi 11 appal, illetve ebbe a körbe tartozik Kína is a chatet, kereskedelmi és pénzügyi szolgáltatásokat egyszerre lefedő WeChat dominanciája ellenére, de az országban az analitikai cég csak az iOS adatokat vizsgálta. A jelentés azt is hozzáteszi, hogy a napi 9-10 alkalmazás széles skálán mozog, van amit napi rendszerességgel használnak közülük, míg másokat csak havonta.

Amerikában a havi szinten leggyakrabban használt alkalmazások közül azoknak a segédprogramoknak a száma vezeti a sort, amelyet iOS-en az Apple, Androidon pedig a Google előre telepít, ezek közül 5-6 appot is megnyitnak a mobilozók. Második kategória a kommunikáció vagy közösségi média (4-5 appal), harmadik pedig a produktivitást segítő termék (3-4 appal). Androidon ezt a játékok követik, míg iPhone-on a fotós és videós alkalmazások és csak utána jönnek a játékok - az androidosok 30 százalékkal többet játszanak, viszont az iPhone felhasználók utáni játékbevétel magasabb a nagyobb árak miatt.

Szemmel látható, hogy mennyit nőtt az appokkal eltöltött idő napi szinten 2015-höz és 2016-hoz viszonyítva - ezt viszont csak az androidos számok alapján mutatja be az App Annie. A dél-koreaiak töltik a legtöbb időt az alkalmazások használatával, átlagosan napi 3 óra 20 percet, melynek a 25 százalékát a játékok teszik ki.

Leginkább a braziloknál nőtt a mobilozási idő, ők 2015-ben "még csak" 2 óra 10 percet mobiloztak, mostanra viszont ők is 3 óra fölé csúsztak a mexikóiakkal együtt - mindkét országban a közösségi média és a kommunikációs appok töltik ki az idő nagy részét. Érdekesség azonban, hogy a legnagyobb appok, mint például a Facebook vagy a WhatsApp kevesebb mint 50 percet tesznek ki minden régióban az időkeretből. A franciák függnek legkevésbé az okostelefonoktól, nagyjából 100 percre veszik elő napi szinten, és ebből csak 10 percet használják a nagyobb appokat.

xA produktivitás növelő (például teendőlisták) és a társkereső appok, amelyet legtöbbször megnyitnak a felhasználók a játékokon kívül, naponta átlagosan négyszer - minden más kategória napi kettes átlag alatt található. A randialkalmazás az eltöltött idő szempontjából is népszerű, ezzel és a térképpel-navigációval naponta összesen hat percet foglalkoznak a mobilozók. Legkevésbé az oktatási és pénzügyi appok az időrablók, amellyel másfél percet foglalkoznak, de az egészségügyi és fitnesz szolgáltatásokra is csak napi két percet szánnak a felhasználók. A játékokra ehhez képest minden országban több mint napi 20 perc jut, a legkevesebb Indiában, a legtöbb pedig Dél-Koreában és Japánban, ahol kiugróan sokat, 75-80 percet töltenek a mobilozók a mobiljátékokkal napi szinten.

Metodológia

Az App Annie mobilalkalmazások fejlesztőinek szóló tanácsadással foglalkozik az összegyűjtött statisztikai adatok alapján. A cég saját bemutatása szerint a 100 legnagyobb alkalmazásfejlesztő cége közül 94 céggel dolgozik együtt, összesen 800 ezer regisztrált taggal rendelkezik. A "Spotlight on Consumer App Usage" című kiadványhoz az App Annie Intelligence szolgáltatta az adatokat, amely számon tartja a letöltéseket, bevételeket, a felhasználók demográfiai és használati adatait. Az elemzett országok között szerepelt India, Brazília, Kína, Dél-Korea, Németország, Egyesült Államok, Franciaország, Egyesült Királyság, Japán és Mexikó. A kiadványban szereplő információk tehát nem kérdőíves felmérés eredményei, hanem a nagyobb alkalmazásfejlesztő cégek adatait tartalmazzák.

A cikkben hivatkozott linkek:
[1] http://files.appannie.com.s3.amazonaws.com/reports/1705_Report_Consumer_App_Usage_EN.pdf
[2] http://www.hwsw.hu/hirek/56447/adobe-mobil-statisztika-kutatas-jelentes-alkalmazasok-hasznalat.html
A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/57200/app-annie-alkalmazas-app-analitika-felhasznaloi-szokasok.html
Író: Habók Lilla ()
Dátum: 2017. május 08. 09:30
Rovat: digitális otthon