Szerző: Gálffy Csaba

2017. március 31. 15:03:00

Újabb masszív leépítések az IBM-nél

Nemhivatalos források szerint egész értékesítési csapatokat meneszt a cég.

Újabb jelentős leépítési hullámot jeleznek a belsős források az IBM-nél - számol be a The Register. A brit informatikai lap közvetlen és közvetett információi szerint egészen drámai elbocsátások zajlanak, a cégnél több évtizede dolgozó, egyébként példás teljesítményű szakemberek kerülnek 90 napos határidővel utcára.

A Watching IBM csoport tagjai és a Register egybevágó állításai szerint a műszaki értékesítés (szoftveres és hardveres oldalon is) érintett a leginkább, az Egyesült Államokban egész régiós értékesítési csapatokat rúg ki a cég. A mintázat alapján úgy tűnik, hogy a költségek visszavágása az elsődleges cél, így kimondottan a senior beosztású dolgozókat érinti, tekintet nélkül azok teljesítménymutatóira. Az eufemisztikusan csak "RA" (resource action) néven emlegetett elbocsátáshullámok nyomán a cég általában 90 napos felmondási időt és egyhavi fizetésnek megfelelő végkielégítést ad a dolgozóknak.

Az értesüléseket az IBM megerősítette a WRAL TechWire kérdésére. A cég álláspontja szerint bizonyos pozíciók valóban megszűntek, azonban az érintett munkavállalók számára "a cég más pozíciókat kínált fel vállalaton belül".

Miért érdemes belevágnod a Scrum képzésünkbe? (x) Október 21-én Scrum alapozó képzést indít a HWSW, íme néhány jó érv a kurzus mellett.

Az átszervezés kontextusa adott: a cég fokozatosan igyekszik leépíteni a hardveres és szoftveres bizniszeket és helyette az új generációs, jól skálázódó XaaS szolgáltatásokra átállni - ezeket "kognitív", illetve felhős nevezéktan alatt találni az IBM-nél. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a régi portfólióval tapasztalatot szerzett szakemberek megtartása (beleértve az értékesítőket) már nem minden esetben szolgálja a cég érdekeit, amely így átképzés helyett az egyszerűbb leépítés mellett dönt.

Az IBM-nél az elmúlt években rendkívül agresszív elbocsátáshullámok követték egymást, a cég megvált az amerikai dolgozók túlnyomó többségétől és helyettük elsősorban indiai kiszolgáló központokban dolgozó munkatársakkal bővült. Ezek a hullámok azonban a helyi értékesítést érdemben nem érintették, csak az informatikai és üzleti szolgáltatásokat végző, magasan képzett szakembereket. Most úgy tűnik az értékesítés is sorra került, azzal összhangban ahogy a fókusztermékek változtak.

a címlapról