Újabb masszív leépítések az IBM-nél
Nemhivatalos források szerint egész értékesítési csapatokat meneszt a cég.
Újabb jelentős leépítési hullámot jeleznek a belsős források az IBM-nél - számol be a The Register. A brit informatikai lap közvetlen és közvetett információi szerint egészen drámai elbocsátások zajlanak, a cégnél több évtizede dolgozó, egyébként példás teljesítményű szakemberek kerülnek 90 napos határidővel utcára.
A Watching IBM csoport tagjai és a Register egybevágó állításai szerint a műszaki értékesítés (szoftveres és hardveres oldalon is) érintett a leginkább, az Egyesült Államokban egész régiós értékesítési csapatokat rúg ki a cég. A mintázat alapján úgy tűnik, hogy a költségek visszavágása az elsődleges cél, így kimondottan a senior beosztású dolgozókat érinti, tekintet nélkül azok teljesítménymutatóira. Az eufemisztikusan csak "RA" (resource action) néven emlegetett elbocsátáshullámok nyomán a cég általában 90 napos felmondási időt és egyhavi fizetésnek megfelelő végkielégítést ad a dolgozóknak.
Az értesüléseket az IBM megerősítette a WRAL TechWire kérdésére. A cég álláspontja szerint bizonyos pozíciók valóban megszűntek, azonban az érintett munkavállalók számára "a cég más pozíciókat kínált fel vállalaton belül".
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
Az átszervezés kontextusa adott: a cég fokozatosan igyekszik leépíteni a hardveres és szoftveres bizniszeket és helyette az új generációs, jól skálázódó XaaS szolgáltatásokra átállni - ezeket "kognitív", illetve felhős nevezéktan alatt találni az IBM-nél. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a régi portfólióval tapasztalatot szerzett szakemberek megtartása (beleértve az értékesítőket) már nem minden esetben szolgálja a cég érdekeit, amely így átképzés helyett az egyszerűbb leépítés mellett dönt.
Az IBM-nél az elmúlt években rendkívül agresszív elbocsátáshullámok követték egymást, a cég megvált az amerikai dolgozók túlnyomó többségétől és helyettük elsősorban indiai kiszolgáló központokban dolgozó munkatársakkal bővült. Ezek a hullámok azonban a helyi értékesítést érdemben nem érintették, csak az informatikai és üzleti szolgáltatásokat végző, magasan képzett szakembereket. Most úgy tűnik az értékesítés is sorra került, azzal összhangban ahogy a fókusztermékek változtak.