Szerző: Asztalos Olivér

2017. január 18. 10:30

Árat emel az Apple az Egyesült Királyságban

Másodjára csattanhat az Apple ostora Az Egyesült Királyságon. A háttérben továbbra is a hónapok óta rendkívül erős dollár árfolyam áll, ami most az App Store-ban hozhat jelentős áremelkedést.

Egy amerikai dollár hamarosan egy angol fontnak számít az Apple alkalmazásboltjában, az Egyesült Királyságban élő felhasználók legnagyobb bánatára. A vállalat lépése várható volt, az angol font tavaly nyár óta tartó gyengélkedésére ősszel már reagált az Apple, ekkor a MacBookok árát srófolta fel 25 százalékkal a cég. Most az App Store a soros, ahol hamarosan legalább ugyanekkora mértékű emelkedésre számíthat a közönség.

Az ingyenes fölötti első fokozat, amely dollárban 99 centnek felel meg, jelenleg még 79 penny, ez azonban hamarosan 99 pennyre drágul. A következő, 1,49 fontos lépcső ennél nagyobb mértékben, nagyjából harmadával emelkedik 1,99 fontra. Az Apple tehát nem szégyenlős az emelés mértékét illetően, ugyanakkor azt meg kell jegyezni, hogy a cég viszonylag sokáig várt ezzel a lépéssel, a font dollárral szembeni gyengülése ugyanis már két évvel ezelőtt jól látható méretet öltött, amire végül az EU-s kilépés miatti beszakadás tette fel a pontot.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az Apple lépése nem példa nélküli, a vállalat szinte pontosan két éve emelte hasonló mértékben az eurós árakat, köszönhetően a dollár az EU-s közös pénzhez viszonyított, 2014 júniusa és 2015 januárja között végbement drasztikus mértékű erősödésének, illetve a módosult ÁFA törvénynek. Utóbbi két éve változott olyan formában, hogy digitális szolgáltatások esetében már a felhasználó országának ÁFA-kulcsát kell megfizetni, ami (különösen az olyan magas ÁFÁ-val rendelkező országok esetében, mint Magyarország) jelentős bevételkiesést jelentett a cég (és a fejlesztők) számára.

Az App Store-ban a fejlesztő határozza meg az alkalmazások árát, azonban ebben nincs teljesen szabad keze: az Apple ugyanis fix szinteket határoz meg, ezekből választhatja ki az app készítője a neki megfelelőt. Az ingyenes szint fölött az első árpont az 1 dollár (pontosabban 99 cent), ennél kevesebbet nem lehet kérni egy fizetős alkalmazásért. Hogy ez mennyit jelent a nemzetközi piacon, abba a fejlesztőnek nem volt hosszú ideig beleszólása, az Apple ezt saját hatáskörben fordította le át a különböző nemzetközi valutákra. Ez 2013 közepén megváltozott, ekkor az Apple bevezette az alternatív szinteket, ezekkel a fejlesztő (saját szakállára) már kérhetett 99 eurócentet a 99 dollárcentes appért (79 helyett).

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról