Szerző: Hlács Ferenc

2016. szeptember 15. 15:22

Megtorpant az Android Wear

Nem dob piacra az év hátralévő részében új okosórát az LG, a Huawei és a Lenovo - nem csak a felhasználók, a gyártók is kivárnak a gyengén teljesítő piacon.

A fékre taposott az Android Wear, jelentősen gyengült a Google viselhető eszközökre szánt rendszerét futtató, őszi okosóra-hullám. A CNET-nek nyilatkozva a Lenovo szárnyai alatt működő Motorola, az LG és a Huawei is megerősítette, kimarad az idei nyár végi-őszi körből, és az év hátralévő részében már nem ad ki új okosórát. Bár az IDC legutóbbi, idén júliusban közzétett kutatása szerint az Apple-t leszámítva a nagyobb gyártók nőni tudtak a piacon, a lendületet a vállalatok kevésnek ítélték ahhoz, hogy idén ismét új okosórát mutassanak be - tavaly ezzel szemben mindhárom gyártó színeiben láthattunk az IFA-n új viselhető eszközöket.

A piac persze ezzel együtt nem maradt teljesen parlagon, noha a legfrissebb készülékgenerációban az Android Wear elvesztette dominanciáját: az elmúlt hetekben csak az ASUS-tól láthattunk egy a rendszerrel érkező új készüléket, a ZenWatch 3-at - a piac két másik, frissen debütált szereplője már a gyártó saját szoftverével dolgozik. Ahogy azt az elmúlt években megszokhattuk, a Samsung idei Gear S3 modelljét is Tizen szoftverrel szerelte fel, a múlt héten debütált, második generációs Apple Watch-on pedig természetesen a cupertinói cégtől ismert watchOS legújabb verziója fut.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x)

Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x) Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Az érezhetően komótosabbra vett tempó a vásárlók érdeklődésének hiányát is tükrözi, az okosórák, bár már több éve a piacon vannak, még mindig nem tudták egyértelműen igazolni létjogosultságukat, legalábbis ami funkcióikat illeti. Divatkiegészítőként ugyanakkor egyre inkább megállják a helyüket, az idei modellek sok elődjükkel ellentétben ugyanis már szinte megszólalásig hasonlítanak a hagyományos órákra, persze a kijelzőt leszámítva - a készülékek gyakran az okostelefonokéval vetekedő, borsos ára ugyanakkor ezen a téren is nagyban megnehezíti az elterjedésüket.

Az Android Weartől való távol maradás egyébként érthető lépés - sőt kvázi az egyetlen, ha a gyártó meg akarja különböztetni termékét a piacon lévő többi, egymásra sokszor megszólalásig hasonló okosórától. A Motorola-Huawei duó mindenesetre valószínűtlen, hogy saját platform fejlesztésébe fogna, nulláról elkezdeni egy hasonló fejlesztést az egyébként is kétes jövőjű piacon túl nagy kockázat lenne. A két gyártó egyelőre tehát kivár, leghamarabb a 2017-es CES-en számíthatunk majd tőlük új viselhető eszközre. Az LG ezen a téren kivétel, tőle már láthattunk webOS-re épülő okosórát, így nem kizárt, hogy a cég a későbbiekben feltámasztja az irányvonalat.

Egyelőre mindenki előtt rejtély, hogy a piacnak mi adja majd meg a régóta várt kezdőlökést, vagy egyáltalán lesz-e ilyen, próbálkozásokból mindenesetre nincs hiány. Fitneszfunkciókkal a gyártók már minden valamire való eszközt kitömnek, jelenleg azonban úgy látszik ez kevés, hogy az okosórákhoz csábítsa az átlagos vásárlókat, akik sokkal inkább fordulnak a nagyságrendekkel olcsóbban elérhető fitneszkarperecekhez. Az eszközök terjedésében a rövid, jellemzően kétnapos akkus üzemidő sem segít, a felhasználók értelemszerűen nem akarnak karórájuk lemerülő akkuja miatt aggódni.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról