Szerző: Habók Lilla

2016. augusztus 24. 09:30

Virtuális asszisztenst vásárolt a Microsoft

Felvásárolta a Microsoft a Genee szolgáltatást, amely a természetes nyelvi feldolgozás és a mesterséges intelligencia felhasználásával szervezett találkozókat emailben és chatbotokon keresztül. A program az Office 365 vállalati csomagba fog beépülni.

Folytatta bevásárlókörútját a Microsoft az Office 365-t okosítása érdekében, ezúttal a Genee eseményszervező alkalmazást kebelezte be, amellyel főleg a nagyobb csoportok, cégek számára egyszerűsítené a találkozók időpontjának kiválasztását. Az akvizíció körülményeiről a cég ezúttal sem árult el több részletet.

A Genee-t 2014-ben alapította Ben Cheung és Charles Lee, akik a tervek szerint az üzlet lezárultával csatlakoznak majd a Microsoft csapatához. Az alkalmazás béta verziója tavaly jelent meg, a találkozók megszervezését segítette, a naptár megnyitása nélkül. A felhasználó a Genee szolgáltatásnak valamilyen üzenetküldő megoldás segítségével - akár emailen, netán SMS-ben - egy mondatban megadta, milyen típusú és időtartamú találkozót szeretne, például "Genee, szervezz egy 90 perces ebédet Károllyal az irodában jövő hétre", az alkalmazás pedig felvette azt a teendők közé. A szolgáltatás a természetes nyelvi feldolgozás és a mesterséges intelligencia elemeit felhasználva automatikusan kiolvasta a naptárból az alkalmas időpontokat, és elküldte őket emailben a címzettnek. A közösen kiválasztott dátumhoz naptárbejegyzést készített, a találkozó előtt pedig emlékeztetőt küldött, vagy akár átszervezte más időpontra az eseményt, ha erre volt szükség. Az utasításokat a fentiek mellett chatbotok segítségével Twitteren, Facebook Messengeren és Skype-on is ki lehetett adni.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

A megoldás nem volt különösebben egyedi, hasonló módon működik például a x.ai és a Clara virtuális személyi asszisztens. A Microsoft által felvásárolt alkalmazás szeptember 1-jén szűnik meg, a jövőben nem lehet új találkozókat szervezni és nem fog több emlékeztetőt kiküldeni, de a korábbi naptárbejegyzések megtekinthetőek maradnak.

A Microsoft felvásárlásai között nem ez az első produktivitást segítő alkalmazás: idén szerezte meg a redmondi cég a LinkedIn szakmai közösségi oldalt, 2015-ben a Wunderlist teendőkezelőt, a napokban rolót lehúzó Sunrise Calendart, a Talko csoportchat szolgáltatást, a MileIQ mérföldkőszámlálót, 2014-ben pedig az Acompli emailappot. A felsoroltak közül több az Outlook csapatához vándorolt - minden valószínűség szerint ez a jövő vár a Geneere is.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról