Szerző: Hlács Ferenc

2016. augusztus 23. 15:04

Kulcsrakész önvezető rendszeren dolgozik Delphi és a Mobileye

Három éven belül előre elkészített, autonóm vezetőrendszert dobna piacra a Delphi és a Mobileye, amelyet az érdeklődő autógyártók egyszerűen beépíthetnénk járműveikbe. A terméket a páros 2019-ben tervezi piacra dobni.

Nagyágyúk fognak össze, hogy előre hozzák az önvezető autók mára egyébként sem túl távolinak látszó piaci rajtját: az iparág két jelentős szereplője, a Mobileye és a Delphi együttműködésre lépett, hogy kifejlesszen egy a sofőr nélküli autókba szánt, készen megvásárolható vezérlőrendszert, melyet bármelyik autógyártó beépíthet járműveibe. Az elmúlt napokban-hetekben több vállalat is merész ígéreteket tett a teljesen önvezető autók megjelenése kapcsán, a Ford és az Uber például azokat 2021-re ígéri. A Delphi-Mobileye páros megoldása a rajtot most még előrébb hozhatja, a tervek szerint ugyanis rendszerük már 2019-ben integrálható lesz az érdeklődő gyártópartnerek autóiba.

A gépi látással foglalkozó Mobileye neve a Tesla kötelékéből lehet ismerős, az izraeli vállalatnak jelentős szerepe volt az elektromos autóiról ismert gyártó néha fél-önvezetőként is emlegetett vezetéssegítő rendszere, az Autopilot kifejlesztésében. Az immár a cég fejlesztőpartnerévé avanzsált Delphi az egyik legnagyobb autóalkatrész-szállító az iparban, amely autókra szánt szenzorai mellett szoftvereiről is ismert. A cég maga is komoly ambíciókkal rendelkezik az önvezető járművek terén, ahogy azt a The Next Web is kiemeli, 2014-ben már bemutatott egy a saját fejlesztésű önvezető rendszerével szerelt kísérleti Audit, ezen a nyáron pedig Szingapúrban egy sofőr nélküli fuvarozószolgáltatást kezdett tesztelni, igaz egyelőre csak három fix útvonalon.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Hogy a két cég nem csak tapogatózni kíván a területen, és komolyan gondolja az első pillantásra igen szűkre szabott, 2019-es határidőt, jól mutatja, hogy önvezető platformjukat már a jövő év elején rendezett CES konzumerelektronikai kiállításon demóznák, mind autópályán, mind pedig városi körülmények között. A vállalatok egyébként 2002 óta több alkalommal is dolgoztak már együtt, az összeszokott munka pedig kiemelten fontos, ha egy hasonlóan nagyra törő projektet akarnak ilyen rövid idő alatt véghezvinni.  A páros "több százmillió dollárt" készül beleölni a kezdeményezésbe.

Persze nem minden elemző olyan bizakodó a jövő kapcsán mint a két cég: a The Wall Street Journal szerint, ha a páros tartani is tudja magát célkitűzéséhez, és 2019-ben piacra dobja termékét, az érdeklődő autógyártóknak két-három évbe is telhet, míg azt saját járműveikbe integrálják. A technológiára építő önvezető autók ennek megfelelően a Ford és Uber által ugyancsak megcélzott 2021-ben, vagy megkésve, 2022-ben láthatnak először napvilágot.

A terület egyébként az elmúlt hetekben elképesztően felpörgött: az Audi néhány héttel ezelőtt dedikált leányvállalatot hozott létre az önvezető autós fejlesztésekre, de 2025-re a BMW is autókereskedésben kapható, teljesen autonóm járműveket ígér. A sofőr nélküli autókat a Ford, mint fentebb már szó volt róla, 2021-ben dobná piacra - a gyártó nem teketóriázik, járművéből a kormányt és pedálokat is teljesen eltávolítaná, azokat pedig kifejezetten fuvarozási célokra árusítaná. Hasonló terveket szó az Uber is, amely ráadásul Pittsburgh útjain már teszteli is kísérleti Volvóit, valódi utasokkal.

A Delphi-Mobileye duó tehát már most komoly versennyel kell, hogy szembenézzen, miután a legnagyobb cégek jelenleg elsősorban házon belül fejlesztett önvezető technológiákban utaznak. A kisebb gyártók számára ugyanakkor egy kulcsrakész platform kifejezetten vonzó alternatívát nyújthat a hosszú éveket felemésztő kutatás-fejlesztés helyett.

a címlapról