Szerző: Hlács Ferenc

2016. augusztus 08. 10:45:00

Gépi tanulási startupot vesz az Apple

Megvásárolja a korábban GraphLabként, illetve Dato néven is ismert, mesterséges intelligencia platformot fejlesztő Turit az Apple. A cég nem közölte hivatalosan a felvásárlás összegét, egyes források 200 millió dollárról beszélnek.

HIRDETÉS

Nem volt elégedett a házon belüli mesterségesintelligencia-fejlesztéssel az Apple, külső forrásból erősít a cég. A cupertinói óriás ezúttal a seattle-i székhelyű, gépi tanulással foglalkozó Turi startup felvásárlását jelentette be. Az Apple szokás szerint nem kommentálta az üzletet, csak ismert sablonközleményét tette közzé, amely szerint "általában nem nyilatkozik a felvásárlások céljairól és terveiről". Ennek megfelelően Turiért kifizetett összegről sincs hivatalos információ, a ReCode értesülései szerint ugyanakkor a startupért nagyjából 200 millió dollárt fizetett ki a vállalat.

Ha a fejlesztőket célzó gépi tanulási platformot készítő Turi neve nem lenne ismerős, a cég korábban GraphLab és Dato néven is működött. A vállalat a nyílt forrású GraphLab projektből nőtte ki magát, utóbbi dolgozik többek között a Pandora zenestreaming szolgáltatás ajánlásai mögött is. A csapat jelenlegi állás szerint bár az Apple kötelékében, de változatlan körülmények között, eredeti székhelyén dolgozik majd tovább Seattle-ben. A bekebelezett vállalat termékeit az akvizíciót követően leállítja, pontosabban július végén már le is állította, amiből már sejthető volt, hogy a cég új tulajdonba került.

Ugyancsak a Turi nevéhez fűződik a kétnapos Data Science Summit adattudományi konferencia, a területen elismertnek számító, jellemzően néhány száz fős látogatottságú rendezvényt legutóbb július közepén rendezték meg San Franciscóban - még nem tudni, hogy a felvásárlást követően mi lesz a konferenciasorozat sorsa.

Az Apple Siri virtuális asszisztensével a vetélytársaknál korábban elkezdte a különböző mesterséges intelligenciára építő megoldásokat látványosabban is a felhasználók szolgálatába állítani, termékét ugyanakkor a gyors rajt ellenére mára jórészt beérték a rivális megoldások, mint a Google Asszisztens vagy az Amazontól ismert Alexa - utóbbi az elmúlt év során látványos fejlődésen ment keresztül. Az említett online óriásoknak egyébként komoly előnyük, hogy hatalmas mennyiségű felhasználói adathoz férnek hozzá, míg az Apple jóval érzékenyebben kezeli ügyfelei információit. A vállalat egyelőre az egyre népszerűbb chatbotok felé sem mozdul, pedig a területre több óriás, mint a Facebook vagy a Microsoft is fogad, víziójuk szerint a botok jelentik a következő generációs UI platformot.

A felvásárlás az Apple-nek is komolyabb lökést adhat a területen, noha hogy pontosan mire használja majd a frissen szerezett kompetenciát egyelőre nem tudni - az AI-asszisztensek közötti verseny mindenesetre egyre szorosabb, a Google és a Microsoft termékei is szinte hónapról hónapra lesznek okosabbak.

a címlapról