Szerző: Asztalos Olivér

2016. április 11. 13:26:00

Nagyon ráfekszik a közösségi CRM-re a Facebook

További funkciókkal bővíti a Messenger B2C kommunikációs képességeit a Facebook. Az apró, de bizonyos esetekben annál hasznosabb, elsősorban kényelmi funkciók megkönnyítik az üzlet és az ügyfél közötti párbeszéd kialakulását.

Új képességekkel finomítja tovább a B2C, vagyis a cégek és a fogyasztók közötti kommunikáció lehetőségét a Facebook chat platformja, a Messenger. A nagyjából egy éve bejelentett felhasználási módot most egyedi felhasználónévvel, beágyazható linkkel, pontkóddal (például QR-kód), illetve üdvözlőszöveggel bővíti tovább a Facebook.

Elsőként az egyedi felhasználónevekhez nyúltak a fejlesztők. A személyes és üzleti profilok esetében egyaránt régóta létező azonosítók hamarosan kiemelt helyet kapnak az oldalakon, azok közvetlenül a cég neve alatt szerepelnek majd egy @ karaktert követően. Az azonosító megegyezik az URL cím facebook.com/ utáni részével (pl.: facebook.com/hwswhu). Ezzel a Facebook egyben másolja a versenytárs Twitter megszólításos (handle) rendszerét, ami az utóbbi céget oly sikeresség tette a közösségi CRM terén. Ezt a versenyelőnyt igyekszik most a Facebook nullázni azzal, hogy a cégeket közvetlenül megszólíthatóvá teszi ezzel az egyedi azonosítóval, így azok gyorsan tudnak válaszolni majd a felhasználók panaszaira még akkor is, ha az nem a cég saját Facebook-oldalán tűnik fel.

Amennyiben az oldal már rendelkezik ilyen egyedi URL-lel, úgy abból automatikusan létrejön a felhasználónév, ellenkező esetben a még rendelkezésre álló lehetőségből elkészíthető az egyéni azonosító. A következő hetek során élesedő funkcióval majd könnyebben lehet kapcsolatba lépni Messengeren keresztül a cégekkel, az egyedi azonosító a telefonszámhoz és az email címhez hasonló kiemelt helyen szerepelhet majd, reméli a Facebook.

A Messenger Links és Messenger Codes szintén a feljebb ecsetelt egyedi azonosítóra épül, segítségükkel könnyen kezdeményezhető párbeszéd. Előbbivel egy m.me/felhasználónév formátumú URL generálható, mely tetszőleges helyre beágyazható, a linkre kattintva pedig gyorsan, szinte bárhonnan megnyitható a kommunikációs csatorna és csevegés indítható a vállalat képviselőjével.

A Messenger Codes hasonló célt szolgál, a különbség csupán a formátumban van, mely ebben az esetben egy, a QR-kódhoz hasonló pontkód alapú grafika, ami akár nyomtatott is lehet. Ezt a Messenger mobil alkalmazással szkennelve könnyen és gyorsan indítható Messenger-chat. A Facebook ezen újítása amúgy egyáltalán nem számít forradalminak, a konkurens Skype régóta kínál hasonló funkciókat az URI-val.

Python everywhere! Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt bárhol és bárki használhatja.

A harmadik friss funkció az üdvözlőszöveg, mely a felhasználó első üzenete előtt jelenik meg. Az üzlet ebben üdvözölheti, illetve megszólíthatja leendő ügyfelét, valamint tájékoztatást adhat a válaszadás várható idejéről, vagy egyéb más fontos részletről - gyakorlatilag megteremtheti a beszélgetés kontextusát.

Jöhetnek a botok

Az új funkciókhoz kapcsolódik, hogy a Facebook és a KLM légitársaság épp a közelmúltban jelentette be, hogy beszállókártyáikat már Messengeren keresztül is kérhetik az utasok. A Facebook tehát folyamatosan fejleszti a mára már platformmá hízott Messenger B2C és social CRM képességeit, az elmúlt bő egy éven belül már a sokadik ezzel kapcsolatos bejelentés. Az előzetes hírek szerint hamarosan a Messengerben is megjelennek a csevegőbotok, illetve már egy live chat API is felbukkant a horizonton. Előbbi részben egybevág a Microsoft bő egy hete ecsetelt víziójával, mely botokat kognitív technológiákkal kombinálna.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 22. 21:40

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.