Tovább robog a Slack-gyorsvonat
A cég újabb 200 millió dollár tőkét vont be, piaci értékét közel négymilliárd dollárra teszik a befektetők. A munkahelyi kommunikációs platformnak 800 ezer fizetős és 2,7 millió naponta aktív felhasználója van.
A Slack eddig az utóbbi évek egyik legnagyobb sikertörténetének tűnik az IT szektorban. A cég még harmadik életévét sem töltötte be, de fennállása során már több mint félmilliárd dollár kockázati tőkét vont be - a nemrég lezárt legutóbbi körben 200 milliót -, piaci értékét a befektetők 3,8 milliárd dollárra teszik, és már 430 főt foglalkoztat.
A szolgáltatást naponta 2,7 millión használják, a fizetős felhasználók száma pedig meglehetősen magas, 800 ezer - a freemium üzleti modellt tehát nagyon jól konvertálja folyamatos, egyre növekvő bevételre a cég. Az ismeretlenségből mára az egyik legmenőbb céges kommunikációs platformmá emelkedő Slack elképesztő ütemben növeli felhasználói táborát, tavaly áprilishoz képest a naponta aktív és a fizetős "slackerek" száma a négyszeresére ugrott. Annak ellenére, hogy a Slack viszonylag későn és nagyvállalati háttér nélkül érkezett a céges chatszolgáltatások területére, egyre referenciává, az első számú legyőzendő szereplővé válik.
Arra, hogy miért ilyen sikeres ez a platform, nehéz (jó) választ adni. Legnagyobb erőssége, a külső szolgáltatások integrálhatósága egyáltalán nem új koncepció, de tény, hogy a nyílt API, a bőséges dokumentáció és a fejlesztői közösség aktív támogatása gyorsan látványos eredményeket hozott. Végfelhasználói oldalon szintén a külső integrációk tolják a népszerűség szekerét - egyszerűen és gyorsan lehet céges környezetben gyakran használt alkalmazásokat, szolgáltatásokat bekötni, azokat akár közvetlenül a Slackből "etetni", vezérelni. A platform a közeljövőben hang- és videohívási funkciókkal bővül, amit követően már a legnagyobbakkal szemben (például Skype for Business) is komoly alternatívát kínálhat.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Maga az üzenetkezelési backend és az appok minősége egyelőre még nem az igazi, a bő fél éve tartó szerkesztőségi használat során rendszeresen találkoztunk értesítési, szinkronizációs problémákkal, esetenként a már bekötött integrációk eltörésével. Az általunk szintén aktívan használt Telegram műszaki megbízhatósága tapasztalataink szerint lényegesen jobb, ugyanakkor tény, hogy a Slack fejlesztői eszköztára és adminisztrációs lehetőségei, fizetős szolgáltatásai (egyelőre) egyértelmű előnyöket biztosítanak számára. Még egy fontos adalék: a korábban számottevő belső levélforgalmunk gyakorlatilag nullára csökkent, a munkafolyamat kommunikációs, megosztási, szervezési feladatait mind sikerrel emeltük át a Slackre.
Érdekes lesz követni, hogy a fiatal cég vajon hosszú távon is sikeresen tudja-e megvetni a lábát a szintén (rögtön gépi tanulással felturbózott) botokkal gazdagodó Skype-pal, a hatalmas helyzeti előnnyel induló Facebook at Workkel, a nagygenerált kapó Cisco Sparkkal vagy az Atlassian-féle, tavaly a külső fejlesztők előtt szintén megnyitott HipChattel szemben.