Szerző: Gálffy Csaba

2015. november 6. 11:50

Kinyitja a HipChatet az Atlassian

A céges csevegőplatformok virágzását éljük, az Atlassian-féle HipChat most igyekszik a nagy versenytársak, mint a Slack elé vágni. A chatbot és az egyszerűbb API-k után már a kliens felületét is programozhatóvá teszi.

Kemény verseny kezd kibontakozni a céges csevegőplatformok között. A Slack sikere (független cégként és startupként) nagy figyelmet kap, de vannak versenytársai a csevegőrendszernek az újgenerációs megoldások között. Az egyik a JIRA-t is fejlesztő Atlassian által felvásárolt és tovább fejlesztett HipChat, amelyet szintén kevés fejlesztőnek kell bemutatni.

Úgy tűnik a verseny most a platform- és ökoszisztéma-építés felé indult el, minden szereplő arra törekszik, hogy minél több, a céges környezetben amúgy is használt más szoftverekkel legyen összeköthető valamilyen formában. Ennek jellemző formája, hogy az üzeneteken keresztül más rendszerek (például Git) irányíthatóak, a kommunikáció pedig kétirányú is lehet, vagyis üzenetben parancs is kiadható, de a rendszerek állapotváltozásáról a chatbot tud azonnali üzenetet is küldeni (commitról, felügyeleti rendszerről, stb.).

Egy callcenter-beépülő, HipChathez

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Egy új irányt szabhat most a HipChat, az Atlassian ugyanis a HipChat Connect felületét is megnyitja külső fejlesztők felé, így készíthetőek olyan beépülő modulok, amelyek a rendelkezésre álló eszköztárat bővítik. "A HipChat Connect egy olyan platform, amely az összes rendelkezésre álló kontextuális adatot össze tudja gyűjteni, appokból, a webről, mobilról, jelenlétkijelzéssel és csapatüzenetekkel, anélkül, hogy a felhasználónak folyamatosan váltania kellene az alkalmazások között" - mondta a HipChat igazgatója, Steve Goldsmith a TechCrunch-nak. Az izgalmas újdonság, hogy a beépülők nem csak asztali környezetben, hanem mobilon is elérhetőek lesznek.

A platformra már több partner is felkapaszkodott, a listán olyan cégek vannak, mint Meekan, New Relic, PagerDuty, StatusPage.io vagy a népszerű ügyfélkezelési megoldás, a Zendesk. A partnerek ezeket feltölthetik az Atlassian Marketplace-be (hiszen mit ér egy platform saját alkalmazásbolt nélkül), ahol egyébként a cég szerint már több, mint 2000 bővítmény és egyéb integrációs megoldás található, ezek pedig a bolt hároméves fennállása során mintegy 100 millió dolláros bevételt termeltek a fejlesztőknek.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról