Szerző: Voith Hunor

2015. augusztus 27. 17:40

A vártnál jobban fogyott az Apple Watch

Az okosórából 3,6 millió kelt el, az Apple ezzel rögtön a dobogó második fokán nyitott.

Bár a várakozások az Apple legutóbbi negyedéves jelentése után pesszimisták voltak, az Apple Watch-ból az elemzői becsléseknél jóval több fogyott az április-júniusi időszakban - közölte az IDC. A piackutató adatai szerint a cupertinói vállalat rögtön a második helyen debütált a szegmensben, nem sokkal lemaradva a még mindig nagyon fiatal piacon már jól ismert Fitbittől. A teljes piac darabszámban vett éves növekedése hatalmas volt, a tavalyi második negyedév 5,6 milliójáról 18,1 millióra ugrott.

Az Apple okosórájából az IDC szerint 3,6 millió kelt el a második negyedévben (ami a vállalatnál a harmadik pénzügyi negyedévnek felel meg), ahogy fentebb írtuk, ez lényegesen több, mint az elemzők által a cég pénzügyi eredményei alapján becsült kétmillió körüli darabszám. Még figyelemreméltóbb a cég szereplése, ha csak az okos viselhető eszközök eladásait nézzük (a piackutatónál ez lényegében az okosórákat jelenti, a "butát" pedig harmadik féltől származó appok futtatására képtelen, többnyire fitneszkarperecek), az IDC szerint a szűkebbre vett piaci szegmensben az Apple már a belépése utáni első három hónapban kétharmados részesedést tudott elérni.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A vállalatnak mindezt meglehetősen visszafogott kritikusi vélemények ellenszelében, korlátozott készlet mellett és a többi viselhető (okos)eszközhöz képest kirívóan magas árszintek mellett sikerült elérnie, így elképzelhető, hogy az óra szoftveres részének továbbfejlesztésével és az értékesítési nehézségek megoldásával az értékesítési mutató jelentősen megugrik a folyó és elkövetkező negyedévekben (főleg a karácsonyi időszakban).

Forrás: IDC

Az Apple rendesen beleharapott a két másik legnagyobb szereplő, a Fitbit és a Xiaomi piaci részesedésébe, a negyedéves szinten 11,4 millóról 18,1 millióra ugró volumen növekedésének közel kétharmadát adta az Apple Watch. Az elsőségét talán már a folyó negyedévben elvesztő Fitbit 4,4 millió viselhető eszközt tudott eladni, és a cég vezetése valószínűleg egyáltalán nem búsul, hiszen éves szinten közel 160 százalékkal tudta növelni eladásait (1,7 millióról).

A hiperagresszív árstratégiával hódító Xiaomi 3,1 millió darabbal a harmadik helyre szorult vissza - a forgalmon minden bizonnyal papírvékony üzemi eredményt realizálhat a kínai vállalat, a szuperolcsó kategóriát viszont így a markában tarthatja.

Az Apple mellett a legérdekesebb a Samsung második negyedéves teljesítménye. A dél-koreai vállalat az egyetlen neves szereplő, amely az IDC szerint visszaesést könyvelhetett el, éves szinten negyedével estek az eladások (800 ezer darabról 600 ezerre). A cég várhatóan a berlini IFA-n, a jövő héten fogja bemutatni a korábbiakhoz képest jelentősen átdolgozott okosoróját, a Gear S2-t, ami talán újra fellendítheti a keresletet a Samsung okosórák iránt.

a címlapról