Megrohanták az előfizetők a mobilszolgáltatókat
A hétvégén és hétfőn megrohanták az ügyfelek a mobilszolgáltatók ügyfélszolgálati pontjait, több shopban is annyi ember próbál egyszerre ügyet intézni, amennyi legfeljebb a december közepi forgalomra jellemző. A legtöbben a júliusban életbe lépő kétoldalú szerződésmódosításokról nyilatkoznak a helyszínen.
A hétvégén valósággal megrohanták az előfizetők a Telenor Magyarország értékesítési pontjait, miután a szolgáltató több millió előfizetőnek küldött tájékoztató SMS-t arról, hogy ha legkésőbb június 30-án nem nyilatkoznak egy díjemelést tartalmazó kétoldalú szerződésmódosításról, akkor automatikusan elfogadják az új, drágább tarifákat. Egyes shopokban a december közepi időszakot idéző tömeg próbál személyesen nyilatkozni, a Telenor az ügymenet gyorsítását ígéri.
Egy napjuk van még
A kiküldött SMS-ek mellett csak olaj volt a tűzre, hogy az RTL Klub szombat esti híradójában külön foglalkozott azzal, hogy a telenorosoknak már csak két munkanapjuk maradt a nyilatkozattételre. Erre egyébként a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Telenor Magyarország közösen kiküldött, pénteki közleménye sem hívta fel külön a figyelmet, miként arra sem, hogy az elektronikus hírközlési törvény értelmében a feltöltőkártyás ügyfelek a július 1-jét követő első feltöltéssel automatikusan elfogadják az új díjakat, függetlenül attól, hogy most miként nyilatkoznak.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A 444.hu tudósítása szerint a budapesti Mammut üzletházban található Telenor szaküzletben kifejezetten feszült a hangulat a sorban állók közt. Hasonlóan kígyózó sorokról és fejetlenségről számol be az Index Cellanapló rovata is. A HWSW saját tapasztalatai ezt megerősítették: a belvárosi Astoria-nál lévő központi Telenor shopban több tucat ember várakozott ebédidő környékén. A shop egyik ügyintézője lapunk tudósítójának helyszínre érkezésekor járt körbe a várakozók közt, és soron kívüli ügyintézésre hívta azokat az előfizetőket, akik csak a szerződésmódosítás miatt érkeztek az üzletbe.
Mindenkit visszahívnak
A Telenor hétfő délután közölte, célszerűbb telefonon nyilatkozatot tenni, aki pedig nem éri el a leterhelt ügyfélszolgálatot, annak visszahívást is ígér a cég: "...érdemes a 1220-as telefonos ügyfélszolgálaton a 6-os menüpontban a 2-es gombbal visszahívást kérni. A Telenor ügyintézői júliusban mindenkit felhívnak, aki visszahívást kér bármilyen csatornán és mindenkivel személyesen egyeztetnek, így a visszahívást kérő ügyfeleknek a visszahívásig nem kell aggódniuk a július elsejei tarifaváltozás miatt. A Telenor ügyfélszolgálata nagy erőkkel dolgozik az ügyfelek kérdéseinek megválaszolásán és a társaság déltől az üzletekben is gyorsított ügyintézési eljárást vezetett be az áremeléssel kapcsolatos kérdések kezelésére" - áll a szolgáltató nyilatkozatában.
Bár a Magyar Telekom a Telenorral ellentétben bőven hagyott időt a nyilatkozattételre, nem a szokványos nyári hétfőt idézte a belvárosi Petőfi Sándor utcában található T-Pont forgalma sem. Itt egyelőre nem foglalkozik külön ügyintéző a szerződésmódosításokkal, ugyanakkor - akárcsak a Telenornál - láthatóan teljes kapacitással dolgozik az üzlet, egyetlen ügyintézői pult sem volt szabad. Mindkét szolgáltató esetében fontos szempont, hogy az ügyfelek nem csak személyesen nyilatkozhatnak arról, hogy nem járulnak hozzá a szolgáltató által ajánlott szerződésmódosításhoz, hanem az ügyfélszolgálati csatornák bármelyikén, vagyis akár telefonon, akár az online ügyfélszolgálaton, akár postai levélben is jelezhetik szándékukat.
A díjemelések előzményeiről és az NMHH, valamint a szolgáltatók közt kötött, a kétoldalú szerződésmódosítások feltételeit részletező hatósági szerződésről korábbi cikkünkben olvashat.