Szerző: Voith Hunor

2015. június 12. 11:05

Jöhet az androidos BlackBerry?

Talán túl kevés lesz, túl későn, de már maga a megvalósulás lehetősége is nagy szó: a Reuters több forrásból is úgy értesült, hogy a BlackBerry androidos okostelefon piacra dobását fontolgatja.

Androiddal érkezhet a BlackBerry márciusban, a barcelonai Mobile World Congressen néhány pillanatra felvillantott szétcsúsztatható, fizikai billentyűzettel is felszerelt okostelefonja - értesült több külön, de az ügyhöz közel álló forrásból a Reuters. A hírügynökség a tervekről beszámoló, de névtelenséget kérő forrásoktól úgy tudja, hogy a lépés egy nagyobb stratégiai irányváltás részét képezné, melynek keretében a kanadai gyártó a jövőben a mobileszköz-menedzsmentre és a különböző szoftveres fejlesztésekre helyezné a hangsúlyt.

Utóbbiról a BlackBerry március elején számolt be, amikor beharangozta a valamikor az év második felében érkező BlackBerry Experience Suite-ot, melynek keretében a BB 10 számos népszerű funkcióját (például az ikonikus Hubot is), más mobil operációs rendszereken is elérhetővé kívánja tenni.

A "szivárogtatók" szerint a vállalat azért lenne hajlandó erre, mert miközben aktuális mobileszköz-menedzsment platformja, a BES 12 a BB 10 mellett Androidot, iOS-t és Windowst is támogat, a közfelfogás még IT-szakmai körökben is jellemzően az, hogy a platform csak BlackBerry készülékekkel működik. Ezért az androidos modellt egyfajta üzenetnek szánnák: íme, itt a kézzel fogható bizonyíték a BES 12 platformfüggetlenségére. Bár nagyvállalati környezetben dolgozó, CTO-szintű döntéshozó esetében kicsit nehéz elképzelni, hogy percepció alapján döntenének ilyen kérdésben, a BlackBerry vélhetően elvégezte a döntést előkészítő házi feladatát – John Chen eddigi tevékenysége alapján ez joggal feltételezhető.

A Microsofttól tanultak?

A BlackBerry multiplatform szoftver- és szolgáltatás törekvéseit már láthattuk sikerrel megvalósulni – a Microsoft oldalán. A redmondi vállalat szintén ezt az utat választotta, amikor látta, hogy minden törekvése és hatalmas erőforrásai ellenére sem képes készülékgyártóként / platformtulajdonosként egyről a kettőre jutnia az Android és iOS által dominált okostelefon-piacon. Ismert termékeit felhős szolgáltatásként elérhetővé tette a domináns platformokon, a Microsoft Intune a BES 12-höz képest szintén lehetővé teszi a windowsos mellett androidos és iOS-es készülékek menedzselését, ahol pedig a cég nem rendelkezik megfelelő kompetenciával, ott nem habozik ezt felvásárlásokkal kompenzálni.

1:40
 

Introducing the BlackBerry Experience Suite

Még több videó

Az okostelefon-piac állása alapján a BlackBerry számára is ez lehet az egyetlen, fenntarthatóan járható út. Az eszközértékesítés lényegében már a "minek van" kategóriát súrolja – márkahűek körében jó fogadtatásnak örvendő Classic ide, extravagáns Passport oda. Az idei első negyedévben mindössze 1,3 millió BlackBerryre volt kereslet, miközben az okostelefon-összértékesítés 336 millióra rúgott ezen időszak alatt. Ez a mennyiség már annyira jelentéktelen, hogy a Gartner vagy az IDC is csak a márkanév ismertsége miatt közli az adatokat, mert amúgy szinte statisztikai hibahatáron belül lévő számról van szó. Ehhez képest a Windows Phone (nemsokára Windows 10 Mobile) egyenesen sikertörténet, pedig a befektetett erőforrásokhoz képest az a platform is gyászosan teljesít.

A Reuters értesüléseit a BlackBerry nem erősítette meg, rövid válaszukban viszont megerősítették, hogy továbbra is elkötelezettek maradnak  a BB 10 operációs rendszer iránt. A Google nem kommentálta a hírt.

a címlapról