Szerző: Hlács Ferenc

2014. november 13. 12:55

Megérkezett a YouTube zenestreaming-szolgáltatása

Jövő héten indul a YouTube zenestreaming-megoldása, a Music Key. Az egyelőre béta verzióban megjelenő szolgáltatás előfizetői offline is megnézhetik kedvenc előadóik videoklipjeit, illetve Google Play Music All Access hozzáférést is kapnak.

Saját zenestreaming-szolgáltatást indít a YouTube a nyáron megszellőztetett információknak megfelelően, amelyeket néhány hete a videómegosztó vezérigazgatója, Susan Wojcicki hivatalosan is megerősített. A YouTube Music Key névre hallgató megoldás esetében ugyanakkor nem a Spotify vagy Deezer szolgáltatásokból megismert modellre kell gondolni, az ugyanis erősen a videókra épít.

Egyelőre csak béta formában

A sok egyéb Google-termékhez hasonlóan először béta verzióban debütáló Music Key-t a vállalat prémium szolgáltatásai közé sorolja, azzal a felhasználók az egyes zeneszámokat vagy albumokat, a hozzájuk tartozó videókkal együtt streamelhetik PC-n, okostelefonon vagy táblagépen. A hagyományos YouTube-alkalmazással ellentétben itt a zenelejátszás a háttérben is folytatható, ha az eszköz kijelzőjét lezártuk, sőt a kedvenc videókat offline is tárolhatjuk. A szolgáltatásban egyáltalán nem találunk hirdetéseket, havidíjat viszont igen, ez a kezdeti időszakban havi 8 dollár, ezt követően pedig havi 10 dollár lesz.

01:42
 

YouTube Music Key Beta

Még több videó

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Ezért az összegért ugyanakkor teljes Google Play Music hozzáférést is kapunk, ami önmagában is ennyiért érhető el, így több mint valószínű, hogy a Google első zenestreaming-szolgáltatásának felhasználói amint tehetik, gyakorlatilag mind igénybe veszik majd a Music Key-t is - ez persze fordítva is igaz, hiszen út közben a mobilinternet adatforgalmát jóval kevésbé koptatják a zeneszámok mint a teljes videók.

A zene a YouTube.com-on is előtérbe kerül

Mindezek mellett a videómegosztó hagyományos felületén is jóval nagyobb hangsúlyt kapnak a zenei tartalmak: mind az androidos, mind pedig az iOS-es YouTube-alkalmazásban, illetve az YouTube.com weboldalon is külön szekció ajánl majd zenéket a korábban meghallgatott számok, illetve a feliratkozások alapján. A YouTube továbbá ezentúl a teljes albumok, illetve az egyes előadók teljes diszkográfiájának felfedezését és lejátszását is egyszerűbbé teszi, ennek érdekében számos előadóval és kiadóval állapodott meg, akiknek a The Verge információi szerint összesen mintegy egymilliárd dollárt fizetett ki idáig. A YouTube.com-on persze az ingyenes hozzáférésért cserébe továbbra is feltűnnek majd a reklámok.

Az újítások már világszerte elérhetők a videómegosztó webes felületén, a Music Key app béta verziója pedig jövő héttől lesz letölthető, egyelőre azonban csak az Egyesült Államokban és hat európai országban, ráadásul ott is csak a meghívóval rendelkezők részére - azt egyelőre nem tudni, hogy a szolgáltatás mikor válik mindenki számára elérhetővé.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról