Szerző: Gálffy Csaba

2014. március 24. 16:21

Sokmillió eurót ér a mobilapp-tesztelés

Megoldja a kis fejlesztők legnagyobb gondját, a tesztelést, a Testbirds. A befektetők is látnak potenciált az üzleti modellben, kétmillió eurót kapott az apró német cég.

Jelentős, 2,1 millió eurós (650 millió forint) befektetést kapott a Testbirds, a napokban indult mobilapp-tesztelésre használható szolgáltatás. A fő finanszírozó a Seventure Partners francia kockázatitőke-befektető lett, a most bevont tőkéből a cég természetesen a termékfejlesztés folytatására költ, de emellett hangsúlyt kap a nemzetközi terjeszkedés is. A 2011-ben indult startup korábban mintegy 1 millió eurót vont már be helyi angel befektetőktől, ezzel az új körrel már összesen több, mint 3 millió euróból építheti crowdtesting szolgáltatását.

Mit gyártanak?

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Testbirds napokban indult szolgáltatása a BirdFlight testrendszer, amely a nemrég felvásárolt Burstly Testflight platformjának adna méltó utódot. A névhasonlóság sem a véletlen műve, az új szolgáltatás egyértelműen a Burstly hasonló megoldásának helyére kíván lépni. Ez pedig az elosztott, tömeges tesztelés, amelyben a fejlesztő felhasználók tucatjainak, százainak vagy épp ezreinek küldheti ki a mobilalkalmazását, a visszajelzéseket és az analitikai adatokat összegyűjtve pedig tökéletesítheti az appot, amely ebben a formában már felkerülhet a hivatalos alkalmazásboltokba.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

A Testbirds sajátossága, hogy a cégnek saját tesztelői bázisa is van, mintegy 15 ezer fizetett tesztelő tud kezelésbe venni minden rájuk bízott alkalmazást és küld használható visszajelzéseket a fejlesztőnek. Nem csak hibákról és bugokról, hanem élményekről, benyomásokról, a használatot esetleg javító ötletekről.

Okosabban skálázni

A Testbirds felhasználóinak nagy többsége európai, Németországból, Ausztriából és Svájcból érkezik, az első nemzetközi lépéseket a cég mindössze 10 hónapja tette meg. A most bevont tőkével a cég több európai országban is irodát kíván nyitni, emellett az üzleti modellt igyekeznek a jelenlegi tanácsadás-konzultáció vonalról az önkiszolgáló-automatizált irányba tolni - ez utóbbi nem igényel annyi emberi erőforrást és a cég reményei szerint jobban is skálázódik.

A Testbirds-nek már van előképe, az Egyesült Államokban az Applause/uTest már sikerrel épített fel hasonló mobilalkalmazásra szakosodott tesztrendszert. A uTest azonban egészen eddig Amerikára fókuszált, az európai piacot pedig átengedte a feltörekvő kisebb cégeknek. Ez adta meg a lehetőséget a Testbirds számára, hogy a nagyobb európai országokban kiépítsen jelenlétet és már a piac egyik fontosabb szereplőjeként várja az amerikaiak "partraszállását".

A két cég üzleti modellje is eltérő azért, a Testbirds számára kulcsfontosságú, hogy a nagy kliensek esetében (mint a BMW, Audi, Allianz vagy Red Bull) teljesértékű konzultációs szolgáltatásokat kínál, amit ezek a cégek meg is tudnak fizetni. Azok számára azonban, akik csak az apptesztelő szolgáltatást tudják megfizetni, pár napja már ez is elérhető, jóval alacsonyabb összegért.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról