:

Szerző: Gálffy Csaba

2014. március 24. 16:21

Sokmillió eurót ér a mobilapp-tesztelés

Megoldja a kis fejlesztők legnagyobb gondját, a tesztelést, a Testbirds. A befektetők is látnak potenciált az üzleti modellben, kétmillió eurót kapott az apró német cég.

Jelentős, 2,1 millió eurós (650 millió forint) befektetést kapott a Testbirds, a napokban indult mobilapp-tesztelésre használható szolgáltatás. A fő finanszírozó a Seventure Partners francia kockázatitőke-befektető lett, a most bevont tőkéből a cég természetesen a termékfejlesztés folytatására költ, de emellett hangsúlyt kap a nemzetközi terjeszkedés is. A 2011-ben indult startup korábban mintegy 1 millió eurót vont már be helyi angel befektetőktől, ezzel az új körrel már összesen több, mint 3 millió euróból építheti crowdtesting szolgáltatását.

Mit gyártanak?

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Testbirds napokban indult szolgáltatása a BirdFlight testrendszer, amely a nemrég felvásárolt Burstly Testflight platformjának adna méltó utódot. A névhasonlóság sem a véletlen műve, az új szolgáltatás egyértelműen a Burstly hasonló megoldásának helyére kíván lépni. Ez pedig az elosztott, tömeges tesztelés, amelyben a fejlesztő felhasználók tucatjainak, százainak vagy épp ezreinek küldheti ki a mobilalkalmazását, a visszajelzéseket és az analitikai adatokat összegyűjtve pedig tökéletesítheti az appot, amely ebben a formában már felkerülhet a hivatalos alkalmazásboltokba.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? Utána képzés, most early bird kedvezménnyel!

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? Utána képzés, most early bird kedvezménnyel!

A Testbirds sajátossága, hogy a cégnek saját tesztelői bázisa is van, mintegy 15 ezer fizetett tesztelő tud kezelésbe venni minden rájuk bízott alkalmazást és küld használható visszajelzéseket a fejlesztőnek. Nem csak hibákról és bugokról, hanem élményekről, benyomásokról, a használatot esetleg javító ötletekről.

Okosabban skálázni

A Testbirds felhasználóinak nagy többsége európai, Németországból, Ausztriából és Svájcból érkezik, az első nemzetközi lépéseket a cég mindössze 10 hónapja tette meg. A most bevont tőkével a cég több európai országban is irodát kíván nyitni, emellett az üzleti modellt igyekeznek a jelenlegi tanácsadás-konzultáció vonalról az önkiszolgáló-automatizált irányba tolni - ez utóbbi nem igényel annyi emberi erőforrást és a cég reményei szerint jobban is skálázódik.

A Testbirds-nek már van előképe, az Egyesült Államokban az Applause/uTest már sikerrel épített fel hasonló mobilalkalmazásra szakosodott tesztrendszert. A uTest azonban egészen eddig Amerikára fókuszált, az európai piacot pedig átengedte a feltörekvő kisebb cégeknek. Ez adta meg a lehetőséget a Testbirds számára, hogy a nagyobb európai országokban kiépítsen jelenlétet és már a piac egyik fontosabb szereplőjeként várja az amerikaiak "partraszállását".

A két cég üzleti modellje is eltérő azért, a Testbirds számára kulcsfontosságú, hogy a nagy kliensek esetében (mint a BMW, Audi, Allianz vagy Red Bull) teljesértékű konzultációs szolgáltatásokat kínál, amit ezek a cégek meg is tudnak fizetni. Azok számára azonban, akik csak az apptesztelő szolgáltatást tudják megfizetni, pár napja már ez is elérhető, jóval alacsonyabb összegért.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról