Szerző: Bodnár Ádám

2013. október 31. 08:49

Az androidos modellek húzták a tabletpiacot

A vártnál kisebb mértékben, de így is nagyot nőtt a tabletpiac a harmadik negyedévben, derül ki az IDC által közzétett számokból. Az Apple őrzi elsőségét, de nagyon feljött rá a Samsung. Az Android tarol.

A harmadik negyedévben 47,6 millió tablet fogyott világszerte az IDC friss adatai szerint. Az elemzőcég jelentése megjegyzi, a növekedés némileg elmaradt a várttól, de az eladások még így is több mint 36 százalékkal felülmúlták a tavalyi harmadik negyedév szintjét. Az Apple egyáltalán nem tudta növelni eladásait, piac bővülése szinte teljes egészében az androidos eszközök elterjedésének köszönhető.

Egy helyben állt az Apple

Ahogy az új iPadek megjelenésekor és az Apple negyedéves eredményeinek bejelentésekor is látni lehetett, az iPadek iránti kereslet egyáltalán nem nőtt a harmadik negyedévben, ennek oka valószínűleg az, hogy a vásárlók az októberben bemutatott és novemberben piacra kerülő modellekre vártak. Az iPadek eladásai mindössze 0,6 százalékkal nőttek az IDC szerint, ezzel a vállalat piaci részesedése 29,6 százalékra csökkent, ami történelmi mélypont. Az első iPad megjelenése óta nem volt ilyen alacsony az Apple részesedése.

Sokan azt várták, hogy az Apple egy még megfizethetőbb tabletet dob piacra az őszi rajtkor, ezzel szemben pont az ellenkezője történt, a "retina" felbontású iPad mini ára megnövekedett a korábbi modellhez képest. Ezzel egyébként az Apple nincs egyedül, az új, full HD felbontású Nexus 7 és a Kindle Fire HDX is drágább mint a közvetlen előd, tekintettel a nagyobb felbontású kijelzőre és az erősebb processzorra. A Gartner szerint egyébként a karácsonyi szezon slágerei a 7-8 hüvelykes tabletek lesznek.

A Samsung bebiztosította második helyét a gyártók rangsorában. A koreai cég egy éve még csak 4,3 millió tabletet adott el, amivel a piac 12,4 százalékát szerezte meg, most az eladásai 9,7 millióra emelkedtek, ami majdnem 21 százalékos részesedést ért. A Samsung gyakorlatilag minden méretosztályban jelen van készülékeivel, 7 és 10 hüvelyk között. A harmadik a rangsorban az ASUS, amely elsősorban a Google-lel közös Nexus 7-nek köszönheti a sikerét. A cég eladásai az átlag felett nőttek, a 3,5 millió leszállított gép 7,4 százalékos részesedés megszerzésére volt elég.

Tarol az Android

A legnagyobb növekedést a Lenovo produkálta, a hongkongi cég a PC-piac meghódítása után az okostelefonok és a tabletek terén is egyre potensebb szereplő. A vállalat jelenleg az egyetlen, amely mind a PC-k, mint a telefonok, mint a tabletek gyártók rangsorában az első ötben található. A Lenovo csak 2,3 millió tabletet adott el, de ez több mint négyszer annyi mint egy évvel korábban. A cég részesedése ezzel elérte a 4,8 százalékot. Jól teljesített az Acer is, amely meg tudta háromszorozni tableteladásait, az 1,2 milliós volumen 2,5 százalékos részesedést jelentett a számára.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Érdemes megjegyezni, hogy az öt nagy gyártón kívüli cégek mindössze 16 százalékát adták a teljes piacnak - ide sorolja az IDC a toplistára be nem jutó nagy brandek (Microsoft, Amazon, HP) mellett a "white box" gyártókat is, amelyek termékei világszerte változatos márkaneveken kerülnek a boltokba. Az Android ezeknek a készülékeknek nagyban köszönheti tabletpiaci sikerességét, ugyanakkor

"Ezek az alacsony árú androidos modellek a fogyasztók egyre szélesebb rétegei számára teszik elérhetővé a tableteket, ami jó. Ugyanakkor sok közülük olcsó alkatrészekből áll és a Google által nem jóváhagyott Androidot futtat, ami kiábrándító felhasználói élményhez, korlátozott használhatósághoz és az ökiszosztémából való kizártsághoz vezethet" - mondja Tom Mainelli, az IDC kutatási vezetője. "Az Android tabletpiaci sikerét elképesztő látni, de a volumen önmagában még nem garancia a hosszú távú sikerre. Ehhez egy fenntartható hardveres üzleti modellre, egészséges fejlesztői ökoszisztémára és elégedett felhasználókra van szükség."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról