Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Beépített segélykérő a Kindle Fire HDX-ben

Dojcsák Dániel, 2013. szeptember 25. 10:55
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az Amazon is bemutatta új tabletgépeit, a Microsoft Surface tábláival szemben itt azonban valódi újítások is helyet kaptak és nem kizárólag a specifikáció csiszolásáról van szó. A világ legnagyobb online kereskedelmi cége a tabletjéhez állandó ügyféltámogatást nyújt.

Az Amazon leleplezte a Kindle Fire termékcsalád legújabb tagját, a Kindle Fire HDX-et, amin a legizgalmasabb innováció a “Mayday”, vagyis segítség gomb. A szoftverben mindenhol helyet kapó virtuális gombot megnyomva bármikor élő videós segítséget kaphatnak a felhasználók, ha technikai problémájuk akadna a tablet használatával.

Nem csak geekeknek való vidék

Az Amazon alapító Jeff Bezos a bemutatón az újdonságot úgy interpretálta, hogy “vannak funkciók, amiket minden nap használunk, ezeket tudjuk hogyan kell, de vannak dolgok, amikre csak néhány havonta kerül sor, ezeket elfelejthetjük. A szolgáltató oldaláról pedig nagyon nehéz dolog elmagyarázni, hogy hová kell klikkelni és mit kell csinálni. Most viszont itt van a technikai támogató csapatunk, akik akár rajzolni is képesek a felhasználó kijelzőjére.”

A demóban jól látszik, hogy a Mayday gomb bármikor elérhető a gyorsbeállítás menüből, a megnyomás után pedig azonnal, de legalábbis rövid időn belül az Amazon egyik munkatársa jelentkezik egy webkamerás kapcsolaton keresztül. A segítő azon túl, hogy tud beszélni a felhasználóhoz, a képernyőmegosztás révén látja, hol van probléma, sőt, akár rajzolni is tud a képernyőre és ha szükséges, akkor át tudja venni az irányítást. Ha szükséges, akkor tud aktívan segíteni a beállításban, hibaelhárításban. A felhasználó látja a segítő arcát is, fordítva viszont nincs így, a tablet kamerája nem aktiválódik, az ügyfélszolgálat kizárólag a képernyőképhez fér hozzá.

Miután a tabletek felhasználói között rengeteg idős és nem technikai beállítottságú ember is van, ezért ez egy hiánypótló képesség. Az Amazon szerint a segítségkérés indítása után maximum 15 másodperc telik el, mire az ügyfélszolgálatos jelentkezik. A képernyőmegosztási technológia egyébként pontosan ugyanaz, mint amit a Google Hangouts használ, ilyen szempontból semmilyen újdonság nincs. A lényeg a szolgáltatásban rejlik.

Nem sajnáltak semmit

Az új tabletek természetesen hardveresen is fejlődtek. A HDX-ből egy 7 és egy 8,9 hüvelykes verzió vásárolható meg, előbbi 1920x1200, utóbbi pedig 2560x1600 pixeles felbontású LCD kijelzővel érkezik. A kisebb felbontása pontosan annyi, mint az új Nexus 7-é a nagyobb pedig, mint a tavalyi Nexus 10-é, így a képernyő nem számít egzotikusnak, minden alkalmazás biztosan jól mutat majd rajta. Mindkét változatban Snapdragon 800 dolgozik 2,2 GHz-re állított processzormagokkal, illetve Adreno 330 grafikus maggal. A kisebbikben csak egy előlapi kamerát találunk, a nagyobbal viszont lehet turistaként fotózni, akár vakuzni is.

A 16 és 32 gigabájtos tárhellyel mindkét verziót lehet rendelni, 64 gigabájttal csak a nagyobbat. Súlyra a 7 hüvelykes valamivel könnyebb, mint  tavalyi verzió, csupán 303 gramm, míg a nagyobb 374, de még ez is vállalható a közel 9 hüvelykes méretben. Az akkumulátor pontos kapacitása egyelőre nem ismert, de 11-17, illetve 12-18 óra használatot ígért a cég a bemutatón vegyes használat mellett. A szoftvernek immár saját neve is van, a Jelly Bean 4.2-re épülő Amazon Android Majito Fire OS 3.0 néven fut. Mindkettőből választható LTE-képes SIM-kártyás verzió is, az árak pedig 229 illetve 379 dollárról indulnak, de megvásárolni csak november 7-től lehet majd őket az elsőként az Egyesült Államokban.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.