:

Szerző: Koi Tamás

2013. augusztus 8. 11:37

A Cisco és a Juniper babérjaira tör a Huawei

A mobilhálózati infrastruktúrák és terminálberendezések mellett a (nagy)vállalati hálózati megoldások piacán is hangsúlyos jelenlétet kíván kiépíteni a Huawei. Kezdhet aggódni a Cisco és a Juniper Networks.

A nagyvállalati hálózati megoldások piacán is erősíteni kívánja jelenlétét az egyik legnagyobb kínai infrastruktúra-beszállító, a Huawei. A sencseni székhelyű vállalat elsősorban a mobilszolgáltatók számára gyártott hálózati infrastruktúra-elemek szegmensében tett szert jelentős befolyásra az utóbbi években, háttérbe szorítva több tradicionális európai multit, köztük a Nokia Siemens Networksöt (új nevén Nokia Solutions and Networks) és az Alcatel-Lucentet. A vállalat újabb szárnypróbálgatásai elsősorban az olyan amerikai multik számára jelenthetnek rossz hírt, mint a Cisco, vagy a Juniper Networks.

Bár a Huawei nagyvállalati megoldásokat fejlesztő és gyártó részlege a cég bevételeihez a legkisebb mértékben járult hozzá, a divízió látványosan, évről-évre növekszik. A részleg tavalyi éves árbevétele mindössze 1,9 milliárd dollár volt, az éves növekedés azonban jelentős, több mint 20 százalékos - a cég teljes árbevételének azonban még így is csupán öt százalékát éri el a részleg bevétele. Elemzők szerint a Huawei mostanra belátta, hogy hosszabb távon a több lábon állás stratégiája kifizetődőbb lehet, és bár jelenleg busásan jövedelmezőnek tűnik, nem lehet kizárólag a hektikus távközlési piacra építeni a termékportfólióval.

A Huawei ezért a nagyvállalati hálózati termékek eladása kapcsán komoly ambíciókat dédelget: a cég idén 40 százalékos forgalomnövekedésre számít a divíziótól, így a részleg árbevétele idén már megközelítheti a 3 milliárd dollárt. William Xu, a cég területért felelős vezetője egy interjúban kifejtette továbbá, a vállalat 2017-re el kívánja érni az évi tízmilliárd dolláros árbevételt ebben a szegmensben.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Szakértők szerint ugyanakkor ez a növekedési ütem megfeszített munkát kíván majd a kínai cégtől, elsősorban a disztribúciós lánc kiépítését illetően. A vállalat jelenleg szinte kizárólag a telekommunikációs cégek, elsősorban a mobilszolgáltatók körében rendelkezik partneri hálózattal, a Huawei-nek gyakorlatilag nincs más területen viszonteladói hálózata, ami a nagyvállalati hálózati eszközök piacán elengedhetetlen elemként van jelen. A kínai cég ugyanakkor nem tart ettől a nehézségtől, Xu szerint éppen elég jó alapot ad a növekedésnek, hogy a gyártónak már most is közel háromezer viszonteladóval van megállapodása.

A Huawei számára további nehézséget okozhat, hogy a cég a teljes világpiacon éppúgy nem tud megmérettetni ebben a szegmensben, mint a távközlési hálózati berendezések esetében: A kínai cég termékeivel gyakorlatilag képtelen betörni az Egyesült Államokba, mely a nagyvállalati hálózati eszközök egyik legnagyobb felvevőpiaca, nem mellékesen a legnagyobb piaci szereplők hazája is egyben.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 21:02

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.