Szerző: Koi Tamás

2013. június 5. 14:59

A jó minőségű mobilhálózat vonzó az előfizetőknek

Kulcstényező a jó minőségű hálózat a mobilszolgáltatók előfizetőinek lojalitásához, legalábbis többek közt erre hívja fel a figyelmet az Ericsson átfogó mobilitási jelentése. Rossz hír ugyanakkor a mobilszolgáltatóknak, hogy a márkaismertség, márkapercepció terén vészesen lemaradnak a szektor szereplői a platformok, a gyártók és a tartalomszolgáltatók mögött.

A mobilszolgáltató hálózati infrastruktúrájának képességeivel, így elsősorban az adatforgalom sebességével és a késleltetéssel kapcsolatos percepciók az elsődleges kulcstényezők lehetnek a fogyasztó lojalitásához - derül ki az Ericsson rendszeres időközönként publikált Mobilitás Jelentéséből, melynek legfrissebb változatát most hozta nyilvánosságra az infrastruktúra-szállító. A cég szerint az ügyfelek számára a fejlett piacokon az ártényezőnél is fontosabb a jó minőségű hálózat, ám az operátorok ettől függetlenül sem állnak jól márkapercepció terén, vagyis a fogyasztók az ökoszisztéma többi szereplőjét összességében fajsúlyosabbnak érzékelik.

Alap a jó hálózat

Az Ericsson részletes felméréséből egyebek mellett kiderül, hogy az okostelefonokkal rendelkező felhasználók 15-20 százaléka gyakorta, akár napi szinten szembesül különféle problémákkal a mobilnet használata során, míg 40-50 százalékuk hetente találkozik valamilyen kisebb-nagyobb hibával. A legtöbben a böngészés sebességével elégedetlenek, közvetlenül ez után, ehhez kapcsolódóan következnek a tartalmak le- és feltöltési sebességével kapcsolatos panaszok, illetve a hálózat általános elérhetetlenségéhez kötődő negatív tapasztalatok.


Forrás: Ericsson

A cég kimutatása alapján az ügyfelek lojalitását nem túl meglepő módon két faktor határozza meg leginkább: az imént említett hálózatminőség, illetve a szolgáltatás árának a korrelációja. Az Ericsson szerint a hálózatminőségi paraméterek javításának az ügyféllojalitásra gyakorolt hatása átlagosan nézve lényegesen nagyobb, mintha az operátor az ügyfélszolgálati tevékenységen javítana. A felmérés emellett rámutat, hogy paradox módon éppen a lojalitás növelését célzó direkt (marketing) tevékenységnek van a legkisebb tényleges hatása az ügyfélelégedettségre.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Bár a mobilszolgáltatók előszeretettel próbálják különféle vonzó készülékajánlatokkal magukhoz édesgetni a felhasználókat, a felmérés szerint ezek az akciók valójában a készülékgyártó márkaérdekeit szolgálják, még akkor is, ha a végberendezésekhez hűségnyilatkozat árán lehet csak hozzájutni. A hálózatok fejlesztésével ezzel szemben jóval inkább kiépíthető a márkahűség a mobilszolgáltató saját márkája, vagy márkái iránt.

Orange? Vodafone? Kit érdekel?

A most közölt felmérés ezzel együtt sem jósol túl fényes jövőt az egymással vetélkedő operátorok számára. A mobilszolgáltatók márkaereje már most számottevően kisebb, mint ami a mobilos ökoszisztéma többi szereplőjénél tapasztalható, így a fejlett piacokon az előfizetők egy potenciális döntést illetően összességében mind a platformot, mind a tartalomszolgáltatókat mind pedig a készülékgyártókat előrébb sorolják az infrastruktúra-tulajdonosnál.


Forrás: Ericsson

Mindez hosszú távon arra, az operátorokra nézve rendkívül veszélyes jelenségre hívja fel a figyelmet, melynek eredményeként az infrastruktúra-szolgáltatók az egyszerű bitpipe, vagy dumb pipe szerepbe kényszerülhetnek, szolgáltatásuk pedig épp olyan közműszerűvé válhat, mint az áram- vagy gázszolgáltatás.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról