Szerző: Dojcsák Dániel

2012. március 09. 11:48:00

PlayN: Egységes Google játékok minden platformon

A Google az Android Market átnevezésével egy komolyabb projektet kezdett el megalapozni. Még idén megismerkedhetünk az univerzális platformok közti átjárást biztosító megoldással, ami megtöltheti tartalommal a Chrome Web Store-t és a Google+ játék részlegét is.

A napokban minden Android felhasználó szembesülhetett vele, hogy az Android Market nevet váltott és a jövőben Play Store néven folytatja a pályafutását. Ahogy be is számoltunk róla, a megújult felület egyelőre ugyanazt a felhozatalt kínálja, mint eddig. Így letölthetőek Android appok, mozifilmek, sorozatok, e-könyvek és zenék. A magyaroknak és a világ digitálisan kirekesztett felén élő többi felhasználónak egyelőre meg kell elégednie az alkalmazásokkal, a multimédiás tartalmak nálunk nem jelennek meg a menüben.

Android: játéktelefon

A márkaváltás mögött azonban nagyobb tervek vannak, a Google azt tervezi, hogy az összes általa felügyelt platform számára ad egy nagy közös játszóteret. A Play elnevezés egyébként sem egy szerencsés név a könyvesboltra, viszont nagyon is találó, ha játékplatformról beszélünk. Nem véletlen tehát, hogy a jövőben a Play Store lesz a Google keresztplatformos evolúciójának zászlóvivője.

Punit Soni, a Google termékmenedzsere azt írja, hogy “Jövőre már nem Google+ játékokról, Chrome Web Store játékokról és natív Android játékokról fogunk beszélni, hanem egyszerűen Google játékokról. A Google játékplatformja valamikor ez év második felében startol majd el. Soni szerint a Google játékok világának megálmodásakor az átjárhatóság és az intenzív közösségi élmény volt a két fő sarokpont. A platformon belül jelen lesz a Google+-ból megismert Hangout a videós kommunikációra, illetve a játékok terjesztése és felfedezhetősége is a mostaninál sokkal hatékonyabb lehet majd.

1:46

Introducing PlayN

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Doloribus consectetur eaque tempore natus obcaecati ratione ipsum.

Még több videó

Horizontális terjeszkedés

Remélhetőleg az új közös platform eredményeként sokkal jobb minőségű androidos játékokat látunk majd, illetve a Chrome Web Store és a Google+ is megtelik vállalható, élvezhető és addiktív játékokkal. Megjelenhet a teljes értékű átjárhatóság a platformok közt, elképzelhető, hogy a metrón hazafelé az Angry Birds madarakat még a mobilunkon lövöldözzük ki, de hazaérve ugyanonnan folytathatjuk a tableten, PC-n vagy épp a tévén. Hasonló koncepció alapján fejlesztett keresztplatformos játékban jelenleg a Sony tett le az asztalra eredményeket a PlayStation 3 és a PlayStation Vita között, illetve ha nem játékról, hanem médiafogyasztásról beszélünk, akkor az Amazon cloud szolgáltatásait érdemes említeni.

Miért érdemes belevágnod a Scrum képzésünkbe? (x) Október 21-én Scrum alapozó képzést indít a HWSW, íme néhány jó érv a kurzus mellett.

A mostani állapotában még nehéz megbecsülni, hogy a Google mit képes kihozni ebből a tervből, viszont a már most rendelkezésre álló cross-platform fejlesztői könyvtár lehetőséget ad úgy játékok írására, hogy azok Java asztali, HTML5 webes és Android, illetve iOS appként is megjelenjenek. A PlayN-nek nevezett könyvtárat használta például a Rovio is, amikor elkészítette az Angry Birds HTML5 verzióját.

A PlayN fejlesztése még kezdeti stádiumban van és az előbb említett Angry Birds-ön túl nem sok egyéb eredményt tud felmutatni. A hivatalos oldal szerint a közeljövőben befejeződik az iOS platform implementáció, bekerül egy DirectLayer nevű modul, illetve egy külső könyvtárral egy “részecske” rendszer. Várhatóan fejlődik a Socket kezelés, teljessé válik a dokumentáció, illetve a projektben résztvevők szeretnék, ha a Flash háttér teljesen újraíródna a Stage 3D-t használva. A projekttel kapcsolatban a fejlesztők további információt a PlayN hivatalos oldalán találnak.

a címlapról