Szerző: Vörös Péter

2000. augusztus 30. 17:11

A Compaq Computer Magyarország Kft. jó eredményekkel zárta az első félévet

Magyarország legnagyobb informatikai vállalata, a Compaq Computer Magyarország Kft. 18 milliárd forintos forgalmat ért el a június 30-ával záruló első félévben, ami mintegy 20%-os növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az eredmény tükrében valószínű, hogy az év végére a cég jelentősen túl fogja szárnyalni a tavalyi 30 milliárd forintos szintet.

A forgalom mintegy 25%-át adó személyi számítógép divízió immár évek óta vezeti a hazai PC piacot kb. 20%-os piaci részesedéssel. A Compaq a második negyedévben vezette be az azóta igen népszerűvé vált belépő szintű notebook-ját, a NOTEBOOK 100-at. Egyre nagyobb az érdeklődés a vállalati piacra szánt Compaq iPAQ iránt, amely újszerű design-jával és funkcionalitásával tűnik fel. Maga a név egyébként immár egy teljes termékcsaládot fed: a korábban AERO márkanévvel futó kézi számítógépek immár szintén az iPAQ néven lesznek elérhetők (közel 160 ezer Ft + ÁFA áron).

A Compaq 8492 db PC-t adott el a második negyedévben, piaci részesedése közel akkora, mint a három legnagyobb vetélytárs (IBM+HP+Dell) együttesen. A piac 17%-os bővüléséhez képest a Compaq növekedése 37,6% volt.

A Compaq hagyományos erősségének számítanak az Intel processzoros szerverek: a cég a második negyedévben 38,1%-os piaci részesedést ért el Magyarországon, ami 2,2%-os növekedés az első negyedévhez képest. A Compaq-ot követő három legnagyobb gyártó, a HP, az IBM és a Dell együttesen érte el a Compaq piaci részesedését. A cég tovább erősíti a Linux vonalat, ezenkívül a Microsoft Windows 2000 Data Center szeptemberi megjelenése is tovább bővíti a Compaq lehetőségeit.

A második negyedév legjelentősebb eseménye a következő generációs Alpha szerver, a WildFire megjelenése volt. A mind az architektúrájában, mind teljesítményében új mérföldkőnek tekinthető kiszolgálókból az év végéig közel 20 darabra van már vevő Magyarországon is, akik a legjelentősebb hazai vállalatok és intézmények közül kerülnek ki. Az alacsonyabb kategóriájú Alpha szerverekből olyan vállalatok vásároltak, mint a Borsodchem, a Postabank, a Matáv és a DRV.

A Compaq és az IBM tárolási eszközökkel kapcsolatban kötött együttműködése a második negyedév egyik legfontosabb eseménye volt: a két cég a mintegy 1 milliárd dolláros összértékű közös beruházásuk sikerre vitele érdekében a Compaq és az IBM közösen licenceli egymás termékeit és együttes marketing munkát fejtenek ki. E bejelentést követően a két cég Magyarországon is egyeztetett stratégiát fog követni.

A szolgáltatás üzletág jelentős mértékben járult hozzá a sikeres negyed- ill. félévhez. A második negyedév során a Pepsi-vel és a Paksi atomerőművel kötött megállapodást a cég, amelynek (és természetesen a fuzionált Digital-nak, Tandem-nek, stb.) évtizedes tapasztalatai vannak a nagy rendszerek, kritikus, akár heterogén környezetek üzemeltetésében. A Compaq meghosszabbította a Westel 900-zal fennálló szerződését, valamint szerviz szerződést kötött a Borsodchem-mel, a MOL-lal és a Matávval.

Az immár Professzionális Szolgáltatások üzletág (korábban: hálózat- és rendszerintegráció) a szolgáltatásokkal együtt a forgalom 40%-át adta. 14 legalább 300 millió forintos és még nagyobb ennél kisebb volumenű projektek vezet ill. teljesít a Compaq. A második negyedév jelentősebb új projektjei: a Matávval kötött Inter Carrier Billing System-mel kapcsolatos több milliárd forintos szerződés, amely kulcsfontosságú a hazai telekommunikációs piacnyitás technológiai alapjainak megteremtése szempontjából. A FŐGÁZ-nál elindult a DRV után az országban második SAP IS-U bevezetési projekt. A Compaq fogja megvalósítani a MOL komplett levelezési és archiválási rendszerét. A cég elindította a KELER számítógépek rekonstrukcióját és az ELTE Trefort kerti főépületi hálózati rekonstrukcióját.

A Postabanknál befejezett treasury funkciót megvalósító projekttel tovább erősödött a cég banki megoldás tapasztalata. A bankoknál igen fontos hibatűrő/hibahelyreállító rendszert vezetett be sikerrel a cég az Erste Banknál. Az Oracle-lel folytatott együttműködés és közös marketing események, valamint projektek és szakértelem alapján a Compaq Computer Magyarország Kft. ismét elnyerte a legjobb Global Partner díjat. A cég a Pepsi-vel kötött regionális SAP felügyeleti megállapodást, melynek keretében a Compaq lesz a projekt fővállalkozója Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Magyarországon. Az üzleti intelligencia területén befejezett projektekkel (OEP, Westel 0660) értékes referenciákat szerzett a Compaq.

A Compaq Depo első éves születésnapját negyedmilliárd forintos összforgalommal ünnepelte: legnépszerűbbek továbbra is az asztali gépek és a notebook-ok, de jelentős mennyiségű szervert is eladott elektronikus úton a cég. A hazai Internet piaci lehetőségek kihasználására létrehozott Compaq-Carnation szövetség egyik első eredménye az, hogy a Compaq Depo-ja immár WAP-on is keresztül is elérhető. Ezenkívül a Carnation közreműködésével nyerte el a Compaq az Amerikai Kereskedelmi Kamara Web-helyének megvalósítását.

A második negyedévben az e-business üzletággal kapcsolatos legfontosabb esemény az első hazai elektronikus piac bejelentése volt, melyet a Compaq több vezető nagyvállalattal közösen kezdett kialakítani. Dr. Beck György, a Compaq Computer Magyarország Kft. vezérigazgatója elmondta, hogy a munkálatok jól haladnak és kb. 2 héten belül újabb mérföldkőhöz érkezik a projekt.

Az Internetes PC kampánnyal kapcsolatban a cég tapasztalatai pozitívak, bár az eredmények a várakozások alatt maradtak. Dr. Beck György szerint a hazai Internetes piac érett az Internetes PC-hez hasonló kampányokra, de a konkrét lebonyolítási módnak a mostanihoz képest fejlettebbnek kell lennie: a finanszírozás banki oldala nem bizonyult egyszerűnek és a jövőbeli ilyen kezdeményezéseknek túl kell mutatniuk az egyszerű 1-2 éves részletre történő PC vásárláson.

Szeptemberben kezdi el a cég a Presario asztali gép kiskereskedelmi értékesítését Magyarországon. A kiskereskedelmi árról nem derült ki konkrétum a sajtótájékoztatón, annyi viszont igen, hogy a cég a felső piaci szegmenset célozza meg a készülékkel és nem a "no name" gyártókkal kíván versenyezni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról