Szerzők: Dojcsák Dániel, Gálffy Csaba

2011. augusztus 18. 14:47:00

Továbbra is menetel a Lenovo

Sikeres negyedévet zárt a Lenovo, mind a pénzügyi eredmények, mind a piaci pozíció egészséges. A német és a japán piac meghódítása után Ultrabookokkal rohannák le Amerikát.

Kilencedik egymást követő negyedévben sikerült növelnie piaci részesedését a Lenovónak világszinten - jelentette be a kínai vállalat, volumen alapján a világ harmadik legnagyobb gyártója. A június 30-án záruló negyedév során a vállalat által leszállított számítógépek száma 23,1 százalékkal nőtt, ugyanezen időszakban a teljes piac csak 2,7 százalékot nőtt. Az adott időszakban a Lenovo forgalma 15 százalékkal, 5,9 milliárd dollárra nőtt, üzemi eredménye pedig 51 százalékkal, 123 millió dollárra emelkedett. A vállalat bruttó eredményhányada a negyedév során 12,5 százalékra emelkedett, ami a gyártó-iparban magasnak számít.

Az elmúlt negyedévben a kínaiak két jelentős piacon is komoly előrelépéseket tettek: a németországi (és európai) piacon a Medion korábbi felvásárlása fogja a jövőben megdobni az eladásokat, míg Japánban a NEC-kel kialakított közös leányvállalat lesz a legnagyobb PC-gyártó. A három legnagyobb piac közül ezzel a Lenovo már kettőben vezető helyre tett szert - Amerikában egyelőre nem ennyire erős a cég, ott a ThinkPad márka megerősítésével kíván további teret nyerni. Érdekes módon ugyanakkor hazai pályán az eladások összegét tekintve az Apple megelőzte a Lenovót. A Financial Times és a HSBC számításai szerint a cupertinói cég magasabb értékben adott el számítógépet a nagy-kínai piacon (Kína, Hong Kong, Tajvan), mint a Lenovo. Ennek ellenére az eladott darabszámot tekintve a Lenovo otthon továbbra is toronymagas piacvezető, az eladások 31 százalékát adják, bevételük fele pedig erről a piacról származik.

Ultrabook a fókuszban

A pénzügyi jelentés kapcsán került szóba a ThinkPad X1, ami a Lenovo definíciója szerint az Ultrabook kategória megteremtője - bár az Intel fenntartja ezt a kifejezést az új, ULV Sandy Bridge-ekkel szerelt számítógépek számára. A Lenovo szerint az 1000 dollár alatti, új generációs ultrahordozható számítógépek hatalmas lendületet fognak adni a PC-piacnak, ezért mindent elkövetnek, hogy ennek a hullámnak a tetején maradjanak.

A Lenovo marketingüzenete szerint eltökélt abban, hogy folyamatosan az innovátor szerepét tölti majd be, s erre hajlandó a cég komoly befektetéseket is áldozni, mondta el Rory Read, a Lenovo kereskedelmi vezetője tegnap, majd hozzátette: Mindenki láthatja majd, ahogy a következő negyedévekben az Ultrabook termékekkel, amik eddig a prémium szegmenst képviselték, képesek leszünk elérni a középkategóriás árszinteket.

Éles a HWSW mobile! programja (x) A legnagyobb hazai digitális termékfejlesztési konferencia 5 szekcióval, 90 előadóval, dedikált workshop nappal várja a látogatókat.

A középkategóriás árazás persze kissé tág fogalom, és jelenthet nagyon sok mindent, de az Intel definíciója szerint ez mindenképpen 1000 dollár alatti kiskereskedelmi árat takar. A dizájnban az X1-hez közel álló 13 hüvelykes Macbook Air ehhez képest jelenleg 1300-1600 dollárba kerül, a 11 hüvelykes verzió azonban már beleillik a piaci szegmensbe 999 dolláros árával. Kérdéses, hogy mennyiben válnak valóra az Intel (és a Lenovo) reményei a PC-piac új lendületéről és az Ultrabookok iránti keresletről, a MacBook Air fantasztikus sikere azonban azt jelzi, hogy megfelelő körítéssel a fogyasztók nagy számban hajlandóak ennyit fizetni

A cél a kínai gyártó számára az, hogy az elért harmadik helyezését a PC-piacon tovább erősítse, amire jó esélye van, ha koncepciózusan lefelé nyomja a nagy teljesítményű, de hosszú üzemidejű, könnyű gépek árát. A netbook-piac kifulladása és az Apple sikere azt jelzi, hogy a fogyasztók körében megindult az ingamozgás visszafelé, a magasabb árú és magasabb minőségű termékek felé, az olcsó tömegtermékek irányából. Eközben persze a többi gyártó is jelentős energiákat fektet az Ultrabook kategóriába, így az Asustól is várható idén ősszel két modell bejelentése és a HP háza tájáról is szólnak pletykák egy ilyen géppel kapcsolatban. Emellett, ahogy nemrégiben a HWSW is megírta, a Lenovo a tabletpiacon is komolyabb jelenlétet épít ki, két androidos és egy windowsos modellel.

a címlapról

Hirdetés

Éles a HWSW mobile! programja

2019. november 13. 07:43

A legnagyobb hazai digitális termékfejlesztési konferencia 5 szekcióval, 90 előadóval, dedikált workshop nappal várja a látogatókat.