:

Szerző: Koi Tamás

2011. július 29. 11:11

Nem jár automatikusan a mobilnet a T-Mobile-nál

Szeptember 1-től nem aktiválja minden új előfizetője számára a NetStart internet-opciót a T-Mobile, ezzel a cég eleget tesz a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság határozatában foglaltaknak.

Szeptember elsejétől csak az előfizető kifejezett kérésére, külön szerződéskötés után aktiválja a NetStart mobilnet-opciót ügyfelei számára a T-Mobile. A szolgáltatót a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság júniusban határozatban szólította fel arra, hogy ne aktiváljon előfizető számára olyan szolgáltatást, amit azok nem kértek - a hatósághoz több panasz is érkezett az operátor eljárásával kapcsolatban, illetve az opció nem tudatos használatakor jelentkező költségek miatt.

A szolgáltató kínálatában szereplő NetStart mobilinternet opció kapcsán több ügyfél azért került csapdába, mert az automatikusan aktivált, havidíj mentes opcióval a T-Mobile 10 kilobájtonként 13 forintot számlázott az internetelérésért. A modern, internetezésre is alkalmas okostelefonok terjedésével egyre több ügyfél számára okozott problémát, hogy a mobiljuk akkor is adatforgalmat generált, ha látszólag nem is használták az internetet, azaz nem indították el a böngészőt, valamint a levelezőprogramot.

A helyzetet csak súlyosbította, hogy a szolgáltató tavaly nyáron bevezette az ingyenesen elérhető Facebook Zero szolgáltatást, mellyel a közösségi oldal szöveges tartalmát egy adott linkről elérve ténylegesen ingyenesen használhatták az ügyfelek a szolgáltatást, de külső linkre kattintva aktív mobilnet-csomag hiányában már a Net Start díjszabás szerint számlázott nekik a szolgáltató. A hatóság szerint a beérkező panaszok egy része a T-Mobile ezen szolgáltatásának nem kellően körültekintő használatával állt összefüggésben.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A T-Mobile ma kiadott tájékoztatójában közölte, szeptember 1-től a hatóság rendeletének értelmében az új előfizetőknek nem aktiválja a NetStart opciót, a szövegből ugyanakkor az derül ki, hogy a régi ügyfeleknek továbbra is aktív marad a csomag. Szintén szeptember 1-től lép életbe az a fontos változás, mely alapján a NetStart opció esetében az eddigi 50 ezer forintos felső számlázási összeghatár 10 ezer forintra csökken (ez egyébként nagyjából 7,5 megabájtnyi adatforgalomnak felel meg) - ha az ügyfél ezt a határt eléri, az adott számlázási ciklusra automatikusan inaktív lesz a szolgáltatás.

A NetStarthoz hasonló opciók a két rivális szolgáltatónál is léteznek, igaz, a Vodafone és a Telenor már korábban úgy határozott, hogy nem aktivál kérés nélkül adatszolgáltatást új ügyfelei számára. A Vodafone jelenlegi is kínálja előfizetői számára az Internet Start opciót, melyet 2010. július 5-ig automatikusan aktivált minden havidíjas ügyfélnek (a forgalmi díj itt 12 forint 10 kilobájtonként), a Telenor Magyarországnál pedig Mobile Online Start néven szerepel ilyen ajánlat, ráadásul ez az opció ugyanannyi forgalmi díjjal kalkulál, mint a T-Mobile NetStart.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról