Nem jár automatikusan a mobilnet a T-Mobile-nál
Szeptember 1-től nem aktiválja minden új előfizetője számára a NetStart internet-opciót a T-Mobile, ezzel a cég eleget tesz a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság határozatában foglaltaknak.
Szeptember elsejétől csak az előfizető kifejezett kérésére, külön szerződéskötés után aktiválja a NetStart mobilnet-opciót ügyfelei számára a T-Mobile. A szolgáltatót a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság júniusban határozatban szólította fel arra, hogy ne aktiváljon előfizető számára olyan szolgáltatást, amit azok nem kértek - a hatósághoz több panasz is érkezett az operátor eljárásával kapcsolatban, illetve az opció nem tudatos használatakor jelentkező költségek miatt.
A szolgáltató kínálatában szereplő NetStart mobilinternet opció kapcsán több ügyfél azért került csapdába, mert az automatikusan aktivált, havidíj mentes opcióval a T-Mobile 10 kilobájtonként 13 forintot számlázott az internetelérésért. A modern, internetezésre is alkalmas okostelefonok terjedésével egyre több ügyfél számára okozott problémát, hogy a mobiljuk akkor is adatforgalmat generált, ha látszólag nem is használták az internetet, azaz nem indították el a böngészőt, valamint a levelezőprogramot.
A helyzetet csak súlyosbította, hogy a szolgáltató tavaly nyáron bevezette az ingyenesen elérhető Facebook Zero szolgáltatást, mellyel a közösségi oldal szöveges tartalmát egy adott linkről elérve ténylegesen ingyenesen használhatták az ügyfelek a szolgáltatást, de külső linkre kattintva aktív mobilnet-csomag hiányában már a Net Start díjszabás szerint számlázott nekik a szolgáltató. A hatóság szerint a beérkező panaszok egy része a T-Mobile ezen szolgáltatásának nem kellően körültekintő használatával állt összefüggésben.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A T-Mobile ma kiadott tájékoztatójában közölte, szeptember 1-től a hatóság rendeletének értelmében az új előfizetőknek nem aktiválja a NetStart opciót, a szövegből ugyanakkor az derül ki, hogy a régi ügyfeleknek továbbra is aktív marad a csomag. Szintén szeptember 1-től lép életbe az a fontos változás, mely alapján a NetStart opció esetében az eddigi 50 ezer forintos felső számlázási összeghatár 10 ezer forintra csökken (ez egyébként nagyjából 7,5 megabájtnyi adatforgalomnak felel meg) - ha az ügyfél ezt a határt eléri, az adott számlázási ciklusra automatikusan inaktív lesz a szolgáltatás.
A NetStarthoz hasonló opciók a két rivális szolgáltatónál is léteznek, igaz, a Vodafone és a Telenor már korábban úgy határozott, hogy nem aktivál kérés nélkül adatszolgáltatást új ügyfelei számára. A Vodafone jelenlegi is kínálja előfizetői számára az Internet Start opciót, melyet 2010. július 5-ig automatikusan aktivált minden havidíjas ügyfélnek (a forgalmi díj itt 12 forint 10 kilobájtonként), a Telenor Magyarországnál pedig Mobile Online Start néven szerepel ilyen ajánlat, ráadásul ez az opció ugyanannyi forgalmi díjjal kalkulál, mint a T-Mobile NetStart.