Szerző: Koi Tamás

2010. december 20. 10:13

Rezeg a léc a Google TV alatt

A kezdeti, nagy lelkesedéssel várt rajt után több jel utal arra, hogy a Google-nek egyelőre alaposan meggyűlik a baja a tévés tartalomszolgáltatói próbálkozással.

HIRDETÉS

Bár a koncepció előremutató és innovatív, a Google TV megjelenését finoman szólva sem fogadta kitörő lelkesedéssel a tartalomszolgáltatói ipar, ami eleve kérdésessé teszi a platform életképességét.  Úgy tűnik, hogy kezdeti lelkesedés ellenére a nagyközönség sem fogadta olyan jól az első olyan hardvereket, melyek a Google rendszerével kompatibilisek. Belsős források szerint sok még a probléma a készülékeken futó szoftverrel, illetve a platformintegrációval - a cégnél gőzerővel dolgoznak a javításon, miközben a színfalak mögött a tartalomszolgáltatókat is megpróbálják jobb belátásra bírni a Google emberei.

A Wall Street Jorunal által megszellőztetett információk szerint a januárban kezdődő Consumer Electronics Show keretén belül több olyan új készüléket is bemutatnak majd a hardvergyártók, melyek kompatibilisek a Google TV-vel (jelenleg két cégnek, a Sonynak és a Logitechnek van ilyen megoldása), ugyanakkor van olyan gyártó is, amelyik időközben meggondolta magát: a lap szerint a Samsung demóz majd Google TV-kompatibilis tévét a CES-en, a Toshiba azonban nem.

A kiszivárgott információk szerint mindez annak köszönhető, hogy a Google a múlt héten arra kérte a hardvergyártókat, hogy egyelőre ne jelentsék be azokat az újdonságokat, melyeket a Google TV-re optimalizáltak. Mivel a készülékválaszték lehet az egyik alappillére a platform sikerének, a Google döntése ha nem is teszi kérdésessé a próbálkozás jövőjét, de legalábbis késleltetheti a televíziózás paradigvamáltását.

Ennél nagyobb probléma, hogy a rendszer működéséből fakadó bevételkieséstől tartó tartalomszolgáltatók egyes, korábban kiszivárgott hírek szerint hajlanának akár arra is, hogy ha a Google a támogatásuk nélkül próbálja bevonni a Google TV platform alá a műsoraikat, eszközszinten korlátozzák, hogy mivel lehet megtekinteni a webes videókat. Ezzel gyakorlatilag kizárhatnánk a rendszerükből azokat a vevőberendezéseket, melyeket kifejezetten a szolgáltatás igénybevételére hoztak létre.

Az amerikai TV-s reklámpiac nagyjából 70 milliárd dolláros éves bevételének egy részére pályázó Google eddig jobb híján kisebb online videoszolgáltatókkal tudott csak megegyezni, ezek a cégek ugyanis érdekeltek abban, hogy a Google TV révén minél több nézőhöz juttassák el tartalmukat.

a címlapról