Szerző: Koi Tamás

2010. december 20. 10:13

Rezeg a léc a Google TV alatt

A kezdeti, nagy lelkesedéssel várt rajt után több jel utal arra, hogy a Google-nek egyelőre alaposan meggyűlik a baja a tévés tartalomszolgáltatói próbálkozással.

Bár a koncepció előremutató és innovatív, a Google TV megjelenését finoman szólva sem fogadta kitörő lelkesedéssel a tartalomszolgáltatói ipar, ami eleve kérdésessé teszi a platform életképességét.  Úgy tűnik, hogy kezdeti lelkesedés ellenére a nagyközönség sem fogadta olyan jól az első olyan hardvereket, melyek a Google rendszerével kompatibilisek. Belsős források szerint sok még a probléma a készülékeken futó szoftverrel, illetve a platformintegrációval - a cégnél gőzerővel dolgoznak a javításon, miközben a színfalak mögött a tartalomszolgáltatókat is megpróbálják jobb belátásra bírni a Google emberei.

A Wall Street Jorunal által megszellőztetett információk szerint a januárban kezdődő Consumer Electronics Show keretén belül több olyan új készüléket is bemutatnak majd a hardvergyártók, melyek kompatibilisek a Google TV-vel (jelenleg két cégnek, a Sonynak és a Logitechnek van ilyen megoldása), ugyanakkor van olyan gyártó is, amelyik időközben meggondolta magát: a lap szerint a Samsung demóz majd Google TV-kompatibilis tévét a CES-en, a Toshiba azonban nem.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A kiszivárgott információk szerint mindez annak köszönhető, hogy a Google a múlt héten arra kérte a hardvergyártókat, hogy egyelőre ne jelentsék be azokat az újdonságokat, melyeket a Google TV-re optimalizáltak. Mivel a készülékválaszték lehet az egyik alappillére a platform sikerének, a Google döntése ha nem is teszi kérdésessé a próbálkozás jövőjét, de legalábbis késleltetheti a televíziózás paradigvamáltását.

Ennél nagyobb probléma, hogy a rendszer működéséből fakadó bevételkieséstől tartó tartalomszolgáltatók egyes, korábban kiszivárgott hírek szerint hajlanának akár arra is, hogy ha a Google a támogatásuk nélkül próbálja bevonni a Google TV platform alá a műsoraikat, eszközszinten korlátozzák, hogy mivel lehet megtekinteni a webes videókat. Ezzel gyakorlatilag kizárhatnánk a rendszerükből azokat a vevőberendezéseket, melyeket kifejezetten a szolgáltatás igénybevételére hoztak létre.

Az amerikai TV-s reklámpiac nagyjából 70 milliárd dolláros éves bevételének egy részére pályázó Google eddig jobb híján kisebb online videoszolgáltatókkal tudott csak megegyezni, ezek a cégek ugyanis érdekeltek abban, hogy a Google TV révén minél több nézőhöz juttassák el tartalmukat.

a címlapról