Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Jól fogynak a Blackberryk, de nem eléggé

Bodnár Ádám, 2010. április 01. 10:39
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Jelentősen növekedett a Blackberry okostelefonokat gyártó Research In Motion forgalma és nyeresége, de az elemzők még a rekorderedményeknél is jobbat vártak.

Erőteljes negyedéves és éves pénzügyi teljesítményről számolt be a Research In Motion, azonban az elemzők még ennél is jobbat vártak és csalódottságuknak a részvényárfolyam 4 százalékos csökkentésével adtak hangot.

A február 27-én véget ért negyedik pénzügyi negyedévben 10,5 millió Blackberryt értékesített és 4,9 millióval növelte a kapcsolódó szolgáltatás előfizetői létszámát. Ebből azt a következtetést lehet levonni, hogy a vásárlók több mint fele nem a Blackberry push e-mail szolgáltatás miatt vásárolt ilyen készüléket. A fiatalok körében leginkább a QWERTY billentyűzet miatt népszerűek a telefonok, mondta el a befektetők és elemzők számára rendezett konferenciahíváson Jim Balsillie elnök-vezérigazgató.

A most véget ért három hónapos időszakban a RIM forgalma 18 százalékkal 4,08 milliárd dollárra emelkedett éves összehasonlításban, a nettó profit pedig 37 százalékkal 710 millió dollárra ugrott, mindkettő rekord a vállalat történetében. A pénzügyi évet 14,95 milliárdos forgalommal zárta a cég, ami 35 százalékos emelkedést jelent, A befektetők szonban nem voltak elégedettek a számokkal és az eredmények bejelentése után néhányan elkezdték eladni a papírjaikat, így az árfolyama 4 százalékkal esett.

Elemzők 11,3 millió készülék eladását és 4,3 milliárd dolláros bevételt vártak a Research In Motiontől, amit a cég nem tudott elérni. Ennek egyik oka az olcsó Blackberry Curve 8520 váratlan sikere. A készülék a Research In Motion belépőmodellje 3G és GPS nélkül, a kedvező árhoz azonban úgy látszik, sikerült alacsony előállítási költséget is párosítani, így a telefon olcsón eladva is sok nyereséget hoz. A Curve 8520 mellett a Bold 9700 csúcsmodell volt a negyedév másik sikerterméke a Research In Motionnél.

A most véget ért negyedévben eladott Blackberryk átlagára 311 dollár volt, ami némileg alacsonyabb a vállalat és elemzők várakozásainál, ugyanakkor a bruttó eredményhányad 45,7 százalék, ami felülmúlta a várakozásokat. Jim Balsillie elnök-vezérigazgató elmondta, a cégnél nincs közvetlen összefüggés a készülékek átlagos eladási ára és a nyereségesség között, néha ezek egymás ellenében mozognak, erre jó példa a most véget ért negyedév.

A jelenlegi negyedévre 4,25-4,55 milliárd dollár közötti bevételt, mintegy 11,5 millió telefon eladását és 44,5 százalékos bruttó eredményhányadot várnak a Research In Motion vezetői. A készülékek átlagos eladási ára 305-310 dollár lesz Jim Balsillie előrejelzése szerint.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.