Szerző: Bodnár Ádám

2009. július 14. 12:49

Magyarul is megtanult a HP Service Manager

Már magyar nyelven is elérhető a HP service desk szoftvermegoldásának, a Service Managernek legfrissebb, 7.10-es verziója. Az új kiadás számos, az ITIL v3-as verziója által előírt folyamatot is magában foglal, így nem csupán hibabejelentések SLA alapú nyomon követésére, hanem további operatív feladatok, de akár egyéb igények ellátására is alkalmas.

A HP Service Managernek már korábban is voltak eseti, ügyféligény szerinti magyar nyelvű kezelőfelületei, ám a 7.10-es verzió az első, amely \"dobozos megoldásként\" magyarul érkezik az ügyfélhez. A szoftverben alkalmazott terminológia az ITIL v3-as verziójának magyar nyelvű kiadásán alapul, ami a vállalat szerint megkönnyíti az ITIL folyamatleírások és a Service Manager közötti összhang megteremtését. Az ITIL v3 a korábbi, v2-es verziójához képest is közel háromszor annyi folyamatot tartalmaz, amelyek a HP Service Managerben így egyértelműen megtalálhatók immár magyarul is.

A HP tapasztalatai szerint a magyar nagyvállalatok közel egy évtizede kezdtek az ügyfélszolgálatuk támogatására szoftveres megoldásokat alkalmazni. \"Az ügyfélszolgálati szoftverek bevezetésének egyik legfontosabb célja az, hogy a vállalatok az ügyfélszolgálatokra beérkező hibabejelentéseket egy csatornába tereljék, így az ügyfelektől, vagy a vállalat dolgozóitól érkező bejelentések teljes életciklusát nyomon tudják követni\" -- mondta Bukits Róbert, a HP Magyarország szoftverüzletágának  vezetője.

A felhasználók ma már nem csupán a hibabejelentések menedzselésére, illetve az IT-helpdeskek támogatására alkalmazzák a szolgáltatásmenedzsment-megoldásokat, hanem banki, távközlési, illetve közüzemi ügyfélszolgálatok folyamatainak szabályozására is egyre többen veszik igénybe ezeket a szoftvereket. \"A Service Manager immár akár eszközbeszerzési igények kezelésére is alkalmazható, például az új kollégáknak szükséges informatikai, irodai eszközök megrendelése is könnyedén leadhatóvá, illetve nyomon követhetővé válik\" -- teszi hozzá Bukits Róbert.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról