Szerző: Dömös Zsuzsanna

2025. április 30. 14:30

Bemutatkozott a dedikált Meta AI app

A közösségi óriás rátapos a gázra, hogy erősebb szereplővé válhasson az OpenAI és a Microsoft által uralt piacon. A Meta AI saját előnye a már meglévő erős ökoszisztéma és a személyre szabottság lehet.

A Meta keddi LlamaCon rendezvényen hivatalosan bemutatta a különálló Meta AI mobilalkalmazást, ami csatlakozik a közösségi óriás legfontosabbnak számító termékei, így a Facebook, az Intagram, a Messenger és a WhatsApp által alkotott portfólióhoz. A Meta AI app készülésének híre már február végén felreppent, akkor a második negyedévre saccolva a bevezetést. A chatbot bevezetése még 2023 szeptemberben indult el, a generatív AI-asszisztens lényegében válaszokat és képeket tud generálni promptok alapján a már létező Meta-appokon belül. A megoldást támogató Meta-szolgáltatásokban kézenfekvő mód az appok keresőmezőiben tehetik fel a felhasználók kérdéseiket, például  az éttermekre vonatkozó ajánlásokkal kapcsolatban, vagy segítséget kérhetnek egy utazás megtervezéséhez.

A Llama 4 modellen alapuló dedikált alkalmazás az OpenAI ChatGPT-jéhez hasonlóan egy teljesértékű AI-asszisztens, amivel a cég szélesebb bázist tud magának építeni. Mark Zuckerberg a negyedik negyedéves eredményjelentés alkalmával januárban többek közt arról is beszélt, hogy a tervek szerint 2025-ben már több mint egymillárd felhasználót érhet el a személyreszabott AI-asszisztens a dedikált appal, egy sokkal szélesebb réteget megszólítva, mivel még több funkciót és mélyebb interakciókat tesz lehetővé. Elérhetővé válnak többek közt a hangvezérléses beszélgetések, de egyelőre csak az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában és Új-Zélandon.

metaapp

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A belsős források korábban megszellőztették, hogy a Meta tervei közt szerepel az előfizetéses csomagok bevezetése, követve az OpenAI és a Microsoft stratégiáját, idővel rálépve a monetizáció útjára. Ezzel kapcsolatban konkrétumot most nem lehetett hallani. A bejelentésen viszont elhangzott újdonságként, hogy az app tartalmazni fog egy Felfedezés (Discovery) feedet, amely a többi felhasználó AI-jal való interakcióit, generált tartalmait mutatja, akár komplett promptokat megjelenítve.

Az elemzők szerint a Meta AI-nak januárban körülbelül havi 700 millió aktív felhasználója volt, a decemberben jelentett 600 millió után. Különálló alkalmazás hiányában eddig azonban nehéz volt összehasonlítani a felhasználói bázist az olyan konkurens szolgáltatásokkal, mint a ChatGPT. A Meta AI saját weboldala kevesebb mint 10 millió látogatással rendelkezik havonta, ami viszont lényegesebben alacsony, mint a ChatGPT, vagy a Gemini dedikált weboldalainak forgalma.

A közösségi óriás nagy előnye a versenytársakkal szemben, hogy már alapból rengeteg felhasználói adatnak van birtokában a többi termékén keresztül, melyek hirdetési üzletágának alapját jelentik. A chatbot személyre szabottabb interakciókat, válaszokat kínál azoknak a felhasználóknak, akik ezt engedélyezik, és a beszélgetések előzményeiben elhangzó főbb információk megjegyzésére is kérhetik a chatbotot. Például egy laktózérzékeny számára így a későbbiekben csak a saját étrendjébe illeszkedő termékeket, éttermeket ajánlana a szolgáltatás. A személyre szabott ajánlások első körben csak az Egyesült Államokban és Kanadában lesznek kérhetők.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról