Szerző: Bizó Dániel

2009. február 20. 09:14

A Baidut is lassítja a válság, de még mindig robog

Nem képes elkerülni a gazdasági válságot a Baidu sem, a vállalat várakozások alatt teljesített a tavalyi negyedik negyedévben, és a vártnál gyengébb előrejelzést tett közzé, a cég ugyanakkor továbbra is nagy lendülettel robog előre, és magabiztosan vezeti a kínai keresőpiacot.

[HWSW] Nem képes elkerülni a gazdasági válságot a Baidu sem, a vállalat várakozások alatt teljesített a tavalyi negyedik negyedévben, és a vártnál gyengébb előrejelzést tett közzé, a cég ugyanakkor továbbra is nagy lendülettel robog előre, és magabiztosan vezeti a kínai keresőpiacot.

A Baidu, melyet a kínai Google-ként is emlegetni szoktak, 42,2 millió dollárra növelte adózott nyereségét 2008 utolsó három hónapjában, ami 31 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest. Az árbevétel 58 százalékos ugrást követően 132 millió dollárnak felelt meg, ugyanakkor 2 százalékkal alacsonyabb volt a harmadik negyedévesnél, ami még nem fordult elő a cég történetében. Az első negyedév során ez a romló tendencia folytatódik, az árbevétel a várakozások szerint mindössze 114-117 millió dollárt tesz majd ki.

A vállalat a romló makrogazdasági körülményeket okolta a vártnál gyengébb teljesítményért, sok ügyfél ugyanis visszavágta marketingbüdzséjét, emellett a cég eltávolítani kényszerült olyan gyógyszeripari és egészségügyi cégek hirdetéseit, melyek nem rendelkeztek legális működési engedéllyel -- ez az egy tétel mintegy 5 százalékkal kurtította meg a Baidu forgalmát. A vállalat szigorú költségkontrollal és 400 ember elbocsátásával válaszolt.

A tavalyi év egészében 154 millió dollárnyi nyereséget termelt a Baidu, miközben árbevétele 83 százalékkal 470 millió dollárra ugrott. Kína a felhasználók száma alapján a világ legnagyobb online nemzete, év végével mintegy 298 millió netizent jegyzett a kínai kormány szerint. A Baidu részesedése a keresőpiacon közel 3 ponttal 62,2 százalékra emelkedett, de a Google továbbra is makacsul lohol utána, és 27,8 százalékra növelte szeletét, ami 4,4 pontos haladás.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról