Szerző: Koi Tamás

2009. február 2. 13:00

Egyre többen ábrándulnak ki az Internet Explorerből

Januárban rekordmélységbe ért az Internet Explorer webböngésző piaci részesedése, miközben a böngésző legnagyobb konkurensei, élükön a a Firefoxszal, a Safarival és a legfiatalabb riválissal, a Chrome-mal, mind több teret nyernek maguknak -- derül ki a Net Applications havi jelentéséből, melyet több tízezer weboldal látogatói statisztikáiból nyernek. Az elmúlt három hónapban leginkább az Apple böngészőjének, a Safarinak állt a zászló: a program novembertől januárig rendre megelőzte a Firefoxot a növekedés ütemét tekintve.

[HWSW] Januárban rekordmélységbe ért az Internet Explorer webböngésző piaci részesedése, miközben a böngésző legnagyobb konkurensei, élükön a a Firefoxszal, a Safarival és a legfiatalabb riválissal, a Chrome-mal, mind több teret nyernek maguknak -- derül ki a Net Applications havi jelentéséből, melyet több tízezer weboldal látogatói statisztikáiból nyernek. Az elmúlt három hónapban leginkább az Apple böngészőjének, a Safarinak állt a zászló: a program novembertől januárig rendre megelőzte a Firefoxot a növekedés ütemét tekintve.

Mindössze 67,5 százalékos részesedéssel zárta a januárt a böngészők piacán a Microsoft Internet Explorer. A program piacrészesedése egy hónap alatt 0,6 százalékponttal esett vissza, a zakó az azt megelőző hónapokban ráadásul még súlyosabb volt: az Internet Explorer felhasználói tábora a felmérések szerint decemberben 1,6, novemberben 1,5 ponttal apadt. A Windows operációs rendszerek alapértelmezett böngészője helyett az elmúlt egy évben egyre többen kerestek különböző alternatívákat, így az IE 12 hónap alatt nagyjából 8 százalékot veszített népszerűségéből, csaknem annyit, mint az azt megelőző két évben összesen.

Miközben a korábbi verziók folyamatosan visszaszorulnak, a Microsoft következő generációs böngészője, az Internet Explorer 8-as kiadása a tavaly augusztusi bétaváltozat megjelenése óta egyre több felhasználót vonz: az új változat januárra 0,92 százalékos részesedést ért el (ezzel máris túlszárnyalva a hosszú hónapok óta 0,7 százalék magasságában stagnáló Operát), mely pár nappal a kiadásra jelölt változat érkezése után 0,99 százalékra emelkedett.

Az Internet Explorer piacvesztéséből ezúttal is a népszerűbb alternatív böngészők profitáltak, jóllehet az arányok kissé eltolódtak a megszokottakhoz képest. A legnépszerűbb ezek közül továbbra is a Mozilla Firefox, mely január végére rekord magasságba, 21,5 százalékra növelte piacrészesedését, igaz, egy hónap alatt mindössze 0,19 százalékponttal tudta bővíteni felhasználói táborát, azaz a növekedési ütem a korábbiakhoz képest valamelyest lassult. A felmérés szerint a Firefoxot használók nagyjából 85 százaléka a böngésző kurrens, 3.0-s verzióját használja.

A novembertől januárig tartó időszakban az Apple Safari böngészője vitte a pálmát: a program piacrészesedése 8,3 százalékot ért el, három hónap alatt pedig közel 1,7 százaléknyi felhasználót csábított át más platformokról. Közben lassan de biztosan menetel előre a Google saját böngészője, a Chrome is, mely második hónapja tartja magát 1 százalék feletti részesedésen. A keresőcég webböngészőjét januárban az internetezők 1,12 százaléka használta, míg decemberben, amikor megjelent a program végleges változata, ugyanez a részesedési arány 1,04 százalék volt.

A HWSW olvasóinak körében toronymagasan a Mozilla Firefox számít a legnépszerűbb böngészőnek csaknem 58 százalékos aránnyal (a program 3.0.x verzióját a Firefox-felhasználók 96 százaléka telepítette számítógépére), az Internet Explorer részesedése 30,6 százalék (ebből 3,7 az IE8 tesztváltozata), ezt követi messze leszakadva az Opera 5,6, a Chrome 3,4, majd a Safari 1,5 százalékos részaránnyal.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról