:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. december 21. 15:56

Beleroppanhat a PlayStation 3 megjelenésébe a Sony?

[SPONG] Elemzők szerint akár bele is törhet a Sony foga a PlayStation 3 megjelentetésébe. A Merril Lynch Japan Securities becslései szerint csak a készülék gyártása legalább darabonként 500 dollárba kerül, a bolti ár viszont aligha lesz több 400 dollárnál. A Merryl Lynch úgy véli, a PlayStation 3 a piacra kerülése utáni évben több mint 1 milliárd dollár veszteséget termel majd a Sonynak, amibe az akár bele is roppanhat.

[SPONG] Elemzők szerint akár bele is törhet a Sony foga a PlayStation 3 megjelentetésébe. A Merril Lynch Japan Securities becslései szerint csak a készülék gyártása legalább darabonként 500 dollárba kerül, a bolti ár viszont aligha lesz több 400 dollárnál. A Merryl Lynch úgy véli, a PlayStation 3 a piacra kerülése utáni évben több mint 1 milliárd dollár veszteséget termel majd a Sonynak, amibe az akár bele is roppanhat.

Versenytársak nélkül

Az 500 dolláros költség ráadásul csak a PlayStation 3 előállítására vonatkozik és nem tartalmazza a bevezetést támogató marketing-kampány horribilis árát. A Merril Lynch becslése szerint a japán cég a második évben 730 millió, a harmadik évben pedig 457 millió dollárt veszít majd a PlayStation 3 hardverén. A Merryl Lynch szerint korábban a Sonynak meg sem kottyantak volna ezek az elképesztő összegek, mivel a vállalat korábbi otthoni konzoljai, a PlayStation és a PlayStation 2 gyakorlatilag versenytársak nélkül érkeztek a piacra.

Most azonbban a PlayStation helyzete igen speciális, hiszen ez minden idők legdrágább Sony-konzolja, egy potens ellenfél, az Xbox 360 pedig már piacon van, ráadásul szép sikereket ér el. Ráadásul mire a PlayStation 3 megérkezik, a Microsoft minden bizonnyal csökkenteni fogja az Xbox 360 árát, amely így még vonzóbb lesz a játékosok számára, főképp ha figyelembe vesszük, hogy addigra még több szoftver lesz elérhető hozzá.

Az emberek akarni fogják

Ken Kutaragi
Ken Kutaragi
Ken Kutaragi, a Sony Computer Entertainment elnöke azonban nem aggódik az árak miatt. Szerinte azt, hogy egy termék olcsó vagy drága, a vevők döntik el annak a fényében, hogy az mennyire felel meg nekik és ehhez képest mennyibe kerül. "Azt szeretnénk, ha az emberek akarnák a PlayStation 3-at, ha azt gondolnák, megéri érte többet dolgozni" -- mondta Kutaragi, akinek a szavai arra engednek következtetni, a Sony következő generációs konzolja valóban nem lesz olcsó. "Minden csak azon múlik, a vevők mennyire akarják. Egészen biztos vagyok benne, a PlayStation 3 olyan termék lesz, amit akarni fognak."

A Sony Computer Entertainment vezetője példaként hozta fel a PlayStationt, amely háromszor annyiba került, mint a Nintendo akkori Super Nintendo Entertainment System (SNES) gépe, a szaklapok szerint is túl drága volt, mégis óriási sikert aratott. Az összehasonlítás azonban némileg sántít, hiszen a PlayStation megjelenésekor a SNES már egy hat éves, korszerűtlen, kifutó darab volt, fele akkora teljesítménnyel mint a PlayStation, így a Sonynak nem volt nehéz dolga a Nintendo ellen. Az Xbox 360 ezzel szemben egy friss és üde ellenfél, a Microsoft pedig egy tőkeerős vetélytárs.

"Ugyanez történt a PlayStation Portable-lel tavaly. A Game Boy Advance egy hasonló hordozható konzol és csak kevesebb mint 10 ezer jenbe kerül. A PSP 25 ezerbe került, de az emberek mégis egész éjszaka sorbanálltak érte és az első nap eladtuk az összeset" -- mondta Kutaragi. Az igazság azonban itt is az, hogy a PSP megjelenésekor a Game Boy Advance már kifutott, az értékesítési adatokat inkább a Nintendo DS-sel kellett volna összevetni, ami viszont közel sem vetett volna olyan jó fényt a Sonyra.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 06:27

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.