Szerző: Bodnár Ádám

2005. december 20. 16:14

Megtévesztő volt a Favorit díjcsomagok reklámja, a Magyar Telekom 150 milliós büntetést fizet

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa megállapította, hogy a Magyar Telekom Rt. Favorit és Favorit Plusz reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért 150 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

[HWSW] A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa megállapította, hogy a Magyar Telekom Rt. "Favorit" és "Favorit Plusz" reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért 150 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

Megtévesztették a fogyasztókat

A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata szerint a reklámok több vonatkozásban beleütköznek a versenytörvény rendelkezéseibe. A reklámkampány egyik legmarkánsabb üzenete az volt, hogy a Favorit díjcsomagok ingyenes telefonálási lehetőséget biztosítanak, azonban ehhez a lehetőséghez a fogyasztó nem ellenszolgáltatás nélkül jut. A reklámok másik üzenete az volt, hogy a Favorit díjcsomagok napi 18 óra ingyen beszélgetést tartalmaznak, ez viszont csupán a beszélgetések 60. percéig, összesen havi 100 óra erejéig érvényes.

A reklámok egy része arról sem adott tájékoztatást, hogy a reklámban hangsúlyozott kedvező szolgáltatás kizárólag a T-Com hálózatában kezdeményezett hívások esetén áll fenn. Emellett a reklámok azon állítása sem volt helytálló, amely szerint a Favorit díjcsomagok esetén rövidebb a csúcsidő, mivel ez a kijelentés kizárólag a kedvezményezett hívásirányokba igaz. A Versenytanács megállapította továbbá, hogy a Magyar Telekom Rt. nem a versenyjogi követelményeknek megfelelően hasonlította össze a Favorit díjcsomagokat más telefonszolgáltatók szolgáltatásaival.

Bíróságon támadja meg a döntést a Magyar Telekom

"Megítélésünk szerint a Magyar Telekom nem követett el jogsértést, ezért a Gazdasági Versenyhivatal döntését bíróságon támadjuk meg" -- tudatta lapunkkal a vállalat sajtóosztálya. "Sajnálattal tapasztaljuk, hogy a GVH ismét olyan díjcsomagunkkal kapcsolatban hoz elmarasztaló döntést, amely nagyon kedvező telefonálási lehetőséget biztosít, ezért rendkívül népszerű ügyfeleink körében" -- hangzik a cég álláspontja, bár a GVH nem a díjcsomaggal, hanem annak reklámjával kapcsolatban emelt kifogást.

A TELE2 augusztus 17-én nyújtott be beadványt a Gazdasági Versenyhivatalhoz a T-Com Favorit díjcsomag televíziós reklámjai kapcsán. "Örülünk annak, hogy egy kompetens, független szervezet is kimondta: a Favorit reklámja alkalmas a felhasználók megtévesztésére” --mondta el Laczkó Tóth Gergely, a TELE2 ügyvezető igazgatója. "Reméljük, hogy hasonló, a versenytárs és az összehasonlító reklám lejáratását célzó reklámok a jövőben nem látnak napvilágot, és a kommunikáció nem más szereplők durva kiszorításáról, hanem valóban a fogyasztók számára olcsó percdíjakról fog szólni."

Előfizetési lehetőség a NetAcademia és a Training360 mind a 600 online tanfolyamára 1 éven át 1 tanfolyam áráért. Siess, ez az őrült ajánlat csak október 31-ig él!

a címlapról