Szerző: Bodnár Ádám

2005. március 16. 12:08

Menő a mobil csengőhang

A tavalyi évben több mint kétszeresére nőtt a mobiltelefonos csengőhangok forgalma és a közeljövőben az eladások folyamatos bővülésére lehet számítani -- közölte a Jupiter Media. Tavaly az Egyesült Államokban 217 millió dollárért adtak el csengőhangokat, tavalyelőtt a forgalom 91 millió dollárt tett ki. 2009-re már 724 milliós bevételt vár a Jupiter Media.

[HWSW] A tavalyi évben több mint kétszeresére nőtt a mobiltelefonos csengőhangok forgalma és a közeljövőben az eladások folyamatos bővülésére lehet számítani -- közölte a Jupiter Media. Tavaly az Egyesült Államokban 217 millió dollárért adtak el csengőhangokat, tavalyelőtt a forgalom 91 millió dollárt tett ki. 2009-re már 724 milliós bevételt vár a Jupiter Media.

A mobiltelefonos játékok iránt még nagyobb ütemben növekszik a kereslet, ahogy egyre terjednek a Java alkalmazások futtatására képes mobilok, valamint az okostelefonok. A Jupiter felmérése szerint 2004-ben az Egyesült Államokban a mobiltelefonos játékok eladásai 300 százalékkal 72 millió dollárra emelkedtek, 2009-re a forgalom már elérheti a 430 millió dollárt is.

Magyarországon nem készültek felmérések a mobiltelefonos csengőhangok forgalmáról, szolgáltatók becslése alapján azonban az internetről -- vagyis nem az újsághirdetésből, tévéből, teletextről megrendelt -- letöltött csengőhangok forgalma tavaly mintegy 500-600 millió forintot tett ki, míg a 2003-as bevétel 400 millió forint körül volt. A csengőhangokat, háttereket, animációkat kínáló oldalak közül a legnagyobbak a www.7777.hu, az [o]-mobil és a Startmobil.

A magyar mobiltulajdonosok közül egyre többen rendelkeznek polifonikus dallamok megszólaltatásásra és színes képek megjelenítésére alkalmas készülékekkel, legalábbis ezt mutatják a www.7777.hu forgalmi adatai. Az innen letöltött csengőhangok 84 százaléka többszólamú, a képeknek, képernyővédőknek pedig közel háromnegyede már színes. A tavalyi év legnépszerűbb csengőhangjai között leginkább filmzenéket találni, de népszerűek voltak a slágerlistás dalok is. A legkeresettebb dallamok a Rómeó és Júlia betétdala, a "Lehetsz király", az O-Zone "Dragostea din tei" száma, valamint a Macskajaj filmzenéje voltak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról