Szerző: Bodnár Ádám

2004. május 19. 11:50:17

Tegnap debütált élesben a Lufthansa repülőgépes internetszolgáltatása

A Lufthansa München és Los Angeles közötti, 452-es járata volt a világ első repülőgépe, amelyen az utasok kereskedelmi szolgáltatásként internetelérést vásárolhattak. A német légitársaság közleménye szerint 2006-ig az összes, Münchenből és Frankfurtból induló, tengerentúli járatának fedélzetén elérhető lesz az internet.

A Lufthansa München és Los Angeles közötti, 452-es járata volt a világ első repülőgépe, amelyen az utasok kereskedelmi szolgáltatásként internetelérést vásárolhattak. A német légitársaság közleménye szerint 2006-ig az összes, Münchenből és Frankfurtból induló, tengerentúli járatának fedélzetén elérhető lesz az internet.

A Lufthansa gépein a föld és a repülőgép közötti kapcsolat 3 Mbps sebességű letöltést és 128 kbps sebességű feltöltést tesz lehetővé, a sávszélesség természetesen megoszlik a gépen internetező felhasználók között. Vezeték nélkül, a Wi-Fi (IEEE 802.11) szabvány szerinti kapcsolat működik az összes kabinban, az ülésekben pedig Ethernet-csatlakozók találhatók.

Repülés közben az utasok hozzáférhetnek a Lufthansa és a Tomorrow Focus AG által készített internetes portálhoz, amelyen többek között híreket, tőzsdei információkat, időjárási és utazási információkat találnak. Lehetőségük van e-mailek küldésére és fogadására, a virtuális magánhálózati (VPN) kapcsolattal rendelkező utasok pedig biztonságos módon csatlakozhatnak vállalati hálózatukhoz.

A Lufthansa gépein a korlátlan internetszolgáltatás 29,95 dollárba kerül. A felhasználók választhatnak időalapú számlázást is, ekkor 30 percért 9,95 dollárt kell fizetni, minden további percért pedig 25 centet. A Lufthansa mellett további légitársaságok -- Scandinavian Airlines, Japan Airlines, All Nippon Airways, China Airlines, Korean Air -- is kacérkodnak a "Connexion by Boeing" internetszolgáltatás kereskedelmi bevezetésével.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 07:34

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.