Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

32 bites pontosságú shaderek az ATI következő grafikus chipjében

Ady Krisztián, 2003. december 03. 09:49
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az ATI elnöke, David Orton megerősítette: a kanadai vállalat következő generációs grafikus chipje, az R420 kódnevű grafikus processzor pixel és vertex shaderei 32 bites pontosságra is képesek lesznek. A vállalat jelenlegi DirectX 9-es Radeon chipjei (Radeon 9500, 9600, 9700 és 9800) 24 bites pontosságra képesek maximum, mely az API-t fejlesztő Microsoft által megkövetelt minimum.

Az ATI elnöke, David Orton megerősítette: a kanadai vállalat következő generációs grafikus chipje, az R420 kódnevű grafikus processzor pixel és vertex shaderei 32 bites pontosságra is képesek lesznek. A vállalat jelenlegi DirectX 9-es Radeon chipjei (Radeon 9500, 9600, 9700 és 9800) 24 bites pontosságra képesek maximum, mely az API-t fejlesztő Microsoft által megkövetelt minimum.

Az NVIDIA konkurens, DirectX 9-et támogató termékei 16 és 32 bites pontosságra képesek. A 32 bites pontosságra való fejlesztés az ATI szerint főként a Pixel Shader 3.0 implementálása miatt szükséges, a nagyobb pontosság pedig még realisztikusabb effektek létrehozását eredményezheti.

A pixel shaderek 4.0-ás változata akár 64 bites pontossággal is járhat, bár ez a képesség csak a Microsoft Longhornnal együtt érkező DirectX 10-ben várható, mely 2005 előtt semmiképpen sem jelenik meg. Az R420-ra viszont nem kell ilyen sokat várni: az új grafikus chip már a jövő év első felében megérkezhet.

David Orton nyilatkozata szerint az ATI az új jövevényt köztes technológiával, 0,11 mikronos csíkszélességgel gyártja majd, mely magas órajelet és alacsony fogyasztást -- csendes hűtést -- eredményezhet. A vállalat vezetője szerint az R420-hoz DDR-II vagy DDR-III memóriamodulok illenek majd, 256 bites memóriabusz mellett.