Szerző: Barna József

2002. július 8. 17:57

Az Európai Bizottság esélyegyenlőséget sürget a telekommunikációs szektorban

Mario Monti
Mario Monti
[WSJ, AP] Az Európai Bizottság versenyügyi biztosa ma közölte, a hatóság várhatóan kiszélesíti az internet-hozzáférési díjakkal kapcsolatos vizsgálatát, miután további panaszok érkeztek a korábban állami tulajdonban lévő, egykori telekommunikációs monopóliumok által az alternatív szolgáltatókkal szemben folytatott gyakorlattal kapcsolatban.

Mario Monti egy sajtótájékoztató keretében elmondta, hogy a telekommunikációs szektor decentralizálásának folyamata "rendkívül kiábrándítóan" halad, annak ellenére, hogy immár évek óta igyekeznek a hatóságok a verseny feltételeit megteremteni. Különösképpen elszomorító a helyzet a nagysebességű internet-hozzáférést kínáló szolgáltatók esetében, tette hozzá.

Monti konkrétumok említése nélkül kijelentette, hogy a hivatal hamarosan kiterjeszti vizsgálatait annak érdekében, hogy az újabb és újabb diszkriminációs panaszokat kivizsgálhassa, és végre egyenlő piaci feltételeket biztosíthasson minden szereplő számára.

Az Európai Bizottság még májusban indított vizsgálatot a német telekommunikációs óriás Deutsche Telekom AG ellen, azzal vádolva a céget, hogy hálózati és piaci erőfölényével visszaélve igyekszik kiszorítani riválisait a lakossági piacról. Ezt megelőzően pedig a hatóság kétszer is emelt kifogást korábban monopolhelyzetben lévő európai telekommunikációs vállalatok versenypolitikája ellen. Tavaly decemberben a France Telecom SA egyik divíziója, a Wanadoo került a testület látókörébe, mivel az a szolgáltatás költségeinél alacsonyabb internet-hozzáférési díjakkal próbálta meg konkurensei ügyfeleit elcsábítani. Márciusban pedig a holland Koninklijke KPN NV-t bírálta az EB, azért, mert az a versenytársai számára csak jelentős felárral tette hozzáférhetővé mobilhálózatát.

Monti szóvivője, Amelia Torres elmondta, hogy az újonnan érkezett panaszok nem elsősorban a szolgáltatások igénybevételének költségeivel, mint inkább az új szereplők számára biztosított előnytelen feltételekkel kapcsolatosak. A panaszok szerint ugyanis a korábbi monopóliumok megnehezítik az új szolgáltatók számára hálózataik kiépítését, így ezek attól tartanak, romolhat a szolgáltatás minősége.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról