Szerző: Vörös Péter

2002. június 10. 12:35

A Hewlett-Packard Superdome szerverei sikereket aratnak Ázsiában

[CNET] Dacára a Compaq összeolvadással kapcsolatos kihívásoknak és a telekommunikációs szektor válságának, a Hewlett-Packard több ázsiai mobiltelefon-szolgáltató céggel növelte csúcskategóriájú Unix szervereinek ügyfélkörét.

[CNET] Dacára a Compaq összeolvadással kapcsolatos kihívásoknak és a telekommunikációs szektor válságának, a Hewlett-Packard több ázsiai mobiltelefon-szolgáltató céggel növelte csúcskategóriájú Unix szervereinek ügyfélkörét.

Mike Muller, a HP Business Critical Systems divíziójának alelnöke és igazgatója elmondta, hogy májusban a Smart Communications fülöp-szigeteki mobiltelefon-szolgáltató két "Superdome" szervert vásárolt. Egy interjúban Muller azt is elmondta, hogy néhány nappal azelőtt, hogy a Compaq egyesülés híre hivatalosság vált volna, a japán NTT DoCoMo is Superdome ügyféllé lépett elő.

Muller azt is közölte, hogy ebben régióban nemrég vásároltak Superdome szervereket a következő cégek: Hutchison Wireless (mobiltelefon-szolgáltató) Thaiföldön, a Tata Consultancy Services Indiában, a Digital China Technology kínai IT disztribútor és a dél-koreai Posco (acélgyártó óriás).

Összesen 150 Superdome ügyfele van a régióban a HP-nek, közölte Muller. Az IDC szerint a csúcskategóriájú Unix szerverek ára általában 1 millió $ felett van.

Rajnish Arora, az IDC piackutató cég elemzője szerint a Compaq egyesülés nem érintette a HP ázsiai Unix-szerver eladásait. "Rendkívüli a mobiltelefon-előfizetők számának emelkedése az olyan országokban, mint a Fülöp-szigetek, Thaiföld, India és Kína" -- mondta Arora, aki szerint ez a növekedés a szerverek iránti kereslet növekedéséhez vezet.

A Superdome-ot 2000 szeptemberében dobta piacra a HP, a szerver legnagyobb vetélytársa az IBM p690 "Regatta" és a Sun Fire 15K "StarCat". Az IDC szerint tavaly a HP vezetett a közép- és csúcskategóriájú Unix szerverek piacán az Ázsia/Csendes-óceáni régióban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról