Szerző: Vörös Péter

2002. április 15. 13:27

A Fujitsu idén 30%-kal növelné tajvani beszerzéseit

[EB News] A Fujitsu pénteken bejelentette, hogy a tervek szerint 857 millió $-t tesznek ki az idén a cég tajvani beszerzései, a cél természetesen a költségek csökkentése és a versenyképesség fokozása.

[EB News] A Fujitsu pénteken bejelentette, hogy a tervek szerint 857 millió $-t tesznek ki az idén a cég tajvani beszerzései, a cél természetesen a költségek csökkentése és a versenyképesség fokozása.

A tajvani gazdasági minisztérium szerint a cég 200 helyi gyártóval folytatott tárgyalásokat egyebek között laptopok, szerverek, PC-alkatrészek és PDA-k vásárlásáról. A Fujitsu összes tajvani beszerzései el fogják érni a 857 millió $-t 2002-ben, ez 30%-os növekedés az egy évvel korábbi beszerzésekhez képest.

A Fujitsu mostani lépése tovább erősíti azt a folyamatot, hogy Japán egyre inkább outsourcing révén oldja meg a gyártást és ebben a japán cégek jó partnerekre találnak Tajvanon. A minisztérium adatai szerint a Sony, a NEC, a Toshiba, a Hitachi és a Mitsubishi tavaly 4,41 milliárd $ értékben vásárolt Tajvantól, szemben a 2000-es 3,61 milliárd $-ral.

Immár a Fujitsu is felzárkózik a többiekhez, a cég egyre inkább Tajvanra hagyatkozik az olcsóbb termékek beszállításában, mivel a szigetország outsourcing gyártói immár a design területén is elérik vagy megközelítik a japán színvonalat.

Takashima Akira, a Fujitsu ügyvezető igazgatóhelyettese az első tajvani Fujitsu beszerzési találkozón elmondta, hogy "hiába nagyon jó egy cég termékeinek minősége, ha az ár nem versenyképes, akkor a piaci fogadtatás lanyha marad". A találkozón olyan tajvani cégek is részt vettek, mint a First International Computer (FIC), a Tatung, az Arima, a Compal Electronics és a Quanta (ez utóbbi kettő laptopokat gyárt a Fujitsu számára).

Shih Yen-Shiang a tajvani Iparfejlesztési Iroda igazgatója szerint "a japán és a tajvani cégek közötti jelentősen emelkedő együttműködése jól mutatja azt, hogy Tajvan immár csúcsminőségű kutatási és tervezési központtá vált. A japánok tudják azt, hogy a tajvaniakkal történő együttműködés révén javíthatják versenyképességüket és értékesítésüket. Ez hasonló ahhoz, hogy sok amerikai vállalat is ma már a tajvani cégekre bízza a tervezést és a gyártást.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról