Szerző: Barna József

2001. november 7. 02:04

Egymilliárd felett a hazai online reklámpiac 2001 első félévében

[MRSZ] A hazai reklámpiac stagnálása mellett továbbra is növekszik az online reklámozás: 2001 első félévében 1,07 milliárd forintra emelkedett az interaktív eszközökre fordított reklámköltés.

[MRSZ] A hazai reklámpiac stagnálása mellett továbbra is növekszik az online reklámozás: 2001 első félévében 1,07 milliárd forintra emelkedett az interaktív eszközökre fordított reklámköltés.

A Magyar Reklámszövetség Internet Tagozata két és fél évvel ezelőtt kezdte el közzétenni a hazai internetes reklámpiacra vonatkozó felmérését. A piaci változásokra reagálva a hatodik riport új néven, Interaktív Reklámköltés Riport (IRR) elnevezéssel jelenik meg, mely az előzőhöz hasonlóan az IDC közreműködésével készült el.

A tavalyi év első félévében mért 627 millió forint után 2001 első félévében 1,07 milliárd forintra bővült a piac. A növekedés tízszeres az 1999 első félévében mért 110 millió forinthoz képest.

Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatának vezetője a piaci folyamatokkal kapcsolatban a következőket emelte ki:

  • az internet üzleti, marketing, értékesítési, ügyfélkapcsolati és kommunikációs lehetőségeinek kihasználására tovább nőtt az igény a vállalatok körében,
  • az internet rendszeres használóinak száma elérte a bűvös 1 milliós határt, a használat intenzitása jelentősen megnövekedett, az internetezők egyre több időt töltenek a hálón,
  • az interaktív ügynökségek immár 55%-os részesedéssel az online média legnagyobb vásárlói,
  • stabilizálódik a piac koncentrálódása, az 5 legnagyobb online médiatulajdonos a költések nagyjából 70%-át szerezte meg,
  • tovább csökkent az IT/telco/internet szektor költéspiaci részesedése (2000 Q4: 48% -- 2001 Q2: 34%), kis mértékben csökkent a pénzügyi szolgáltatóké is (2000 Q4: 14%, -- 2001 Q2: 11%), dinamikusan nő viszont az autóipar jelenléte (2000 Q4: 5% -- 2001 Q2: 19%) és az FMCG szektor aktivitása (2000 Q4: 2,8% - 2001 Q2: 6,3%),
  • a bannerek aránya a várakozásoknak megfelelően csökkent (2001 Q2: 68%), míg az e-mailes hirdetések népszerűsége tovább nőtt,
  • minőségi fejlődést jelentett az első félében megjelenő innovatív, interaktív reklámeszközök sokasága.

Tom Schwieters, az IDC Hungary ügyvezetője a nemzetközi tendenciák tükrében fontosnak tartja, hogy

  • a kelet-európai piacok még a növekedés fázisában vannak, a következő évek az online reklámozás erősödését hozzák,
  • egyre szélesebb rétegek számára válik mindennapi használati eszközzé az internet, a hivatali ügyektől kezdve a vásárlásokig.

    Az Online Reklámköltés Riport az online médiatulajdonosok önbevallásán alapuló felmérés a hazai online reklámpiac fejlődéséről, melynek elkészítéséhez 36 médiatulajdonos az általuk képviselt 88 honlapról szolgáltatott információt, lefedve ezzel a teljes online reklámpiacot.

    A felmérés teljes anyaga a http://www.mrsz.hu honlapon érhető el.

  • Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

    a címlapról