Szerző: Bodnár Ádám

2001. augusztus 28. 17:20

Új szervezeti struktúrát vezet be a Cisco Systems

[Cisco] Kitörési stratégiájának és hatpontos üzleti tervének következő lépéseként a Cisco Systems számos szervezeti változást hajt végre annak érdekében, hogy hatékonyabban összpontosíthasson az ügyfelek változó igényeire, valamint a cég által a konszolidálódó kommunikációs piacon nyújtott üzleti előnyökre - jelentette be a Cisco Systems.

[Cisco] Kitörési stratégiájának és hatpontos üzleti tervének következő lépéseként a Cisco Systems számos szervezeti változást hajt végre annak érdekében, hogy hatékonyabban összpontosíthasson az ügyfelek változó igényeire, valamint a cég által a konszolidálódó kommunikációs piacon nyújtott üzleti előnyökre - jelentette be a Cisco Systems.

A változások részeként a meglévő üzletági struktúrát központi technológiai és marketingrészleg köré szervezik. Az új mérnöki szervezet 11 új technológiai csoportból épül fel, a marketingrészleg feladata pedig, hogy bemutassa a Cisco által kínált egyedülálló technológiai megoldásokat.

"A változások hátterében ügyfeleink igényei, valamint a piac átalakulása révén jelentkező lehetőségek állnak. Üzletági struktúránk nagyon jól szolgált bennünket a múltban, amikor a vevői szegmensek és a termékekkel szemben támasztott követelmények igen különbözőek voltak. Mára ezek a különbségek elmosódtak. A Cisco abban az egyedülálló helyzetben van, hogy az iparág legszélesebb, konzisztens architektúrára épülő termékcsaládját kínálja, melyet úgy alakítottunk ki, hogy hozzájáruljon ügyfeleink termelékenység- és nyereségesség növekedéséhez" – jelentette ki John Chambers, a Cisco Systems elnök-vezérigazgatója.

"Olyan időpontban kezdünk hozzá e változtatások végrehajtásához, amikor a piaci stabilizálódás jelei mutatkoznak. Bár a jövőt nem jósolhatjuk meg, a negyedév első heteinek megrendelései összhangban vannak a negyedik negyedévi eredmények közzétételekor megfogalmazott várakozásainkkal."

1997-ben a Cisco üzletági szervezeti felépítést vezetett be, válaszul az akkori piac két nagy kihívására: a szolgáltatók IP-szolgáltatásokra történő átállására, illetve az IP-termékek megjelenésére a kis- és középvállalati szférában. Akkoriban a piacot a nagyméretű szolgáltatói beszállítók és specializált, értékesítési csatorna-orientált berendezés-szállítók versenye jellemezte.

Ahogy azt a Cisco üzletágainak rendkívüli növekedése is bizonyítja – a cég forgalma az 1997-es pénzügyi év 6,4 milliárd dollárjáról a 2001-es pénzügyi évre 22,3 milliárd dollárra nőtt – ez a szervezeti stratégia tette lehetővé, hogy a cég a vállalati és szolgáltatói piac elismert vezetőjévé váljon.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról