:

Szerző: sammer

2001. július 17. 05:58

Első információk a most alakult Novarama Studios spanyol fejlesztő stúdióról, és első játékukról, a nova.1-ről

[The Adrenaline Vault] A technológia, akár az ecset a festéshez, mindössze a sikerhez vezető út. A legtöbb játékfejlesztő az elérhető legjobb technológiát követeli a játékaihoz, de már többször bebizonyosodott, hogy a jó játék a nagyszerű játékmeneten alapul, és nem kizárólag a technológián. Ezt szem előtt tartva indult el a nemrég alapított spanyol játékfejlesztő stúdió, a Novarama Studios. A csapat nyolc független fejlesztőből alakult, akik a céget lefordítva "az új vízió"-nak nevezték el, megalakulásukat pedig ma reggel jelentették be azzal a hozzáfűzéssel, hogy céljuk "hihetetlenül élményes játékok" készítése PC-re és konzolokra. Jelenlegi fejlesztésük a nova.1 kódnéven futó projekt, ami az alapjául szolgáló motorról kapta a nevét, stílusa alapján pedig akcióval fűszerezett 3D-s kalandjáték lesz az Azték legendát alapul véve. A játék részletesen kidolgozott látványelemeket, alapos történeti szálat, és intuitív kezelő felületet kap majd a fejlesztés során, tehát mindent ami szükséges ahhoz, hogy betörjön a széles játékpiacra.

Bár ezek a kijelentések már nem sokat számítanak a mai időkben, amikor újabbnál újabb fejlesztésű játékok versengenek a kiadók biztonságot nyújtó kegyeiért, de a Novarama úgy tűnik, hogy tartani tudja az ígéreteit. A csapat munkája szigorú belső menetrend szerint halad hónapok óta, elkészítették a technológiát és a grafikát ahhoz, hogy már ebben a hónapban ki tudják adni a második technológiai demójukat (az első ilyen demót a Game Developer's Conference-n mutatták be 2001 márciusban). A következő hat héten pedig egy teljes játszható demó elkészítését ígérik, amit az European Computer Trade Show (ECTS) kiállításon kívánnak bemutatni szeptember 2-án Londonban.

A nova.1-et úgy készítik, hogy a játékosok széles rétegét kielégítse, így tartalmazni fog akciót, szerepjátékot, és rejtvényeket is az egyébként teljesen interaktív világban. Mivel a kiadók mindig a legnagyobb játékos réteget megcélzó játékokat részesítik előnyben, a nova.1-be egyszerűsített irányítás kerül a könnyebb megtanulhatóság érdekében, és nem a már több helyen látott, mindenre kiterjedő aprólékos irányító rendszer. Az egyjátékos mód mellett többjátékos szövetséges mód is a tervben van, illetve a többjátékos egymás elleni játékmód is lehetséges. Kétségkívül az utóbbi lehetőség beépítése sokat jelentene a kiadók szemében, de jelenleg még nem lehet biztosan tudni.

A grafikus motor fogja biztosítani a szétválasztás nélküli belső és külső környezeteket, lehetővé téve hatalmas, akár 16 négyzetkilóméteres részletesen kidolgozott pályák megjelenítését is. Ezt egészíti ki a teljes értékű időjárási elemek, és a napszakok váltakozása.

A bejelentéssel együtt a Novarama kiadta az első képeket a készülő játékából, amik között screenshotok és rajzolt képek egyaránt megtalálhatók. A screenshotok az OpenGL alapú nova.1 grafikus motorjával egy GeForce2 GTS videókártyán készültek hardveres élsimítással. A képek azt a "desert" pályát mutatják, ami a tervek szerint az ECTS-en bemutatásra kerülő játszható demóban is helyet kap majd. További információkért keresd fel a Novarama hivatalos weboldalát!




Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 21:54

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.