:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. június 17. 14:00

Megint kitalált valamit a YouTube a reklámblokkolók ellen

Vannak még ötletek a tarsolyban, most például a hirdetések szerveroldali injektálása.

A YouTube tavaly kezdte el tesztelni a reklámblokkoló kiegészítőket használó internetezők korlátozását annak érdekében, hogy minél több felhasználót tereljen át a YouTube Premium szolgáltatásra való előfizetésre. A cég az eleinte szűkebb körben futtatott intézkedéseket fokozatosan kezdte kiterjeszteni minél több internetezőre, és még mindig vannak újabb módszerek, melyekkel kísérletezik.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Az ad blocker megoldást kínáló SponsorBlock friss bejegyzése szerint a videóplatform a felhasználók szűk körében már teszteli, hogy szerveroldalról injektálja be a hirdetéseket a streamelt videókba, tehát azok már úgy érkeznek a felhasználó eszközére, hogy tartalmazzák a reklámot, ami még nehezebbé tenné a szoftverek és kiegészítők számára az észlelésüket és blokkolásukat. A SponsorBlock fejlesztői szerint így minden időbélyegző eltolódik a hirdetések idejével.

A tesztelési fázisban lévő megoldás létezését a Google szóvivője is megerősítette, nyomatékosítva, hogy a hirdetésblokkolók használata sérti a YouTube általános szolgáltatási feltételeit. A cég szerint a szolgáltatás „javítja a mind az organikus, mind a hirdetési videótartalmak kiszolgálásának teljesítményét és megbízhatóságát”, hiszen „a telepített reklámblokkolókkal rendelkező nézők szuboptimális élményekkel találkoznak” a videók megtekintésekor. Hogy élesben mikor és egyáltalán bekerül-e a megoldás a jövőben a mobilos, illetve webes YouTube-ra, még nem tudni - egyelőre csak kísérleti funkcióról van szó.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról