Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. január 19. 14:16

Töltőállomásokon ragadtak a Teslák az amerikai fagyban

A természeti erők világítottak rá a Tesla elektromos autók egyik gyengeségére.

Az Egyesült Államok keleti partvidékén és a Közép-Nyugaton tombolnak a mínuszok, ami a közlekedést és az elektromos autók töltését is megnehezíti. Chicago állam Oak Brook külvárosában rendszeresen fagypont alá, éjszaka nem egyszer mínusz 20 Celsius-fok alá süllyedt a hőmérséklet az elmúlt napok során.

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A helyi média arról számolt be, hogy a nyilvános töltőállomások a körülmények miatt "autótemetőkké" változtak, mivel az autósok nem tudják felpumpálni energiával a járműveiket. Ugyanígy autók tucatjait hagyták ott Chicago környékén található más töltőállomásokon is, vagy segítséget kértek az elvontatásukhoz.

Mark Bilek, a Chicagói Autókereskedők Szövetségének szóvivője szerint a hideg időjárás nagyban befolyásolhatja az elektromos járművek töltési képességét, az akkumulátort is optimális hőmérsékletre kell hozni, mielőtt alkalmassá válna a töltésre. A helyzetet nehezíti, hogy az előkondicionálás is meríti az aksit. A Tesla egyszerűen csak azt javasolta a keleti partiaknak, hogy 20 százalékos töltöttség alatt ne induljanak útnak. Mivel a járművek több energiát fogyasztanak az utastér és az akkumulátor fűtésére hideg időben, így normális jelenség, hogy gyorsabban merülnek az akkumulátorok. 

Az EV akkumulátorokban lévő ionok a pozitív és negatív elektródák között folyékony elektroliton keresztül haladnak, de ahogy hűl a hőmérséklet,  a folyadék besűrűsödik, így az ionok is lassabban mozognak. Minél lassabban mozognak az ionok, annál nagyobb az ellenállás, és minél nagyobb az ellenállás, annál gyorsabban veszít az elektromos jármű energiát. Így az akkumulátort melegen kell tartani, de mivel a hő magából az akkumulátorból származik, a Tesla-tulajdonosok nem járnak jól.

A legnagyobb hazai IT kutatás adatfelvétele elindult, idén már AI kérdéssorral. Kérjük, szánj pár percet rá, ez közös érdekünk, hiszen enélkül nehéz meghozni technológiai vagy karrier döntéseket! A válaszadás anonim, illetve elérhetőek a korábbi évek eredményei is.

a címlapról