Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. október 28. 13:01

Játékok is jönnek hamarosan a TikTokra

Magasabb fokozatra kapcsolnak a kínaiak, hamarosan dedikált fül érkezik a mobiljátékokhoz.

Miközben a Facebook augusztusban elbúcsúztatta a Gaming mobilos verzióját, és egyre hátrább lépc a játékpiactól, addig a TikTok határozottabban lépne a területre. A Financial Times jelentése szerint a TikTok mobilapp hamarosan egy játékok számára dedikált fület kap , ami egy felület alá gyűjtené a cég játszható mobiljátékait. A programok hirdetéseket tartalmaznak majd, illetve további játékbeli tartalmak vásárlására is lesz lehetőség bennük.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A TikTok először Vietnámban kezdte meg a játékok tesztelését májusban, de a kört nemsokára európai moderátorokkal bővítik. További részleteket november másodikán, első globális gaming eseményén jelenthet be a közösségi szolgáltatás. Viszonylag kis erőfeszítéssel a játékok a TikTok jelentős bevételi forrásaivá válhatnak a jövőben a hirdetések, előfizetések, és játékon belül megvásárolható javak révén, főleg hogy a havi több mint egymilliárd aktív felhasználóval rendelkező TikTok egyes piacokon már a YouTube-ot is megelőzi megtekintési időben.

A ByteDance már régóta fejleszti saját játékait, és egy belsős forrás szerint az új dedikált csatornán is több saját fejlesztésű programmal nyit majd. Korábban már voltak arra mutató lépések, hogy a TikTok komolyabban tervez a játékokkal, főleg miután tavaly együttműködést jelentett be a játékóriás Zyngával. A két cég közösen indította el exkluzívan a TikTokon a Disco Loco 3D nevű HTML5 játékot, ekkor a videós szolgáltatás arról is beszélt, hogy további címekre lehet számítani a jövőben más játékfejlesztőktől, bár egyelőre nem nevezett meg újabb konkrét partnert.

A Zyngával való megállapodás előtt a TikTok egy saját játékkal is bepróbálkozott, a Garden of Good-dal, amit a Feeding America nonprofittal közösen készítettek el jótékonysági adománygyűjtés céljából. Viszont ez inkább egy kísérlet volt arra, hogy a cég felmérje a felhasználók érdeklődését az alkalmazáson belüli játékok iránt. 

A TikTok játékstratégiájának további része lehet egy „élő” mobiljáték funkció, amit az alkotók közvetítés közben használhatnának a nézőik szórakoztatására, derült ki a tel-avivi Watchful elemzőcég által. A Draw & Guess című játékot például kifejezetten arra készítették, hogy az alkotók és nézők közti interakciót ösztönözzék különféle minifeladatokkal. A fejlesztés támogatja majd a képernyőmegosztást, így a tartalomkészítők valós időben oszthatják meg majd nézőikkel a képernyőjüket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról