Szerző: Koi Tamás

2022. szeptember 21. 12:05

5G, szerelem, száguldás

Az 5G-s magánhálózatok felhasználási lehetősége elképesztően széles körű, más kérdés, hogy a privát hálózatok tömeges elterjedése a sokadik ígéretes teszt ellenére sem látszik. Poénnak azonban többnyire jók az olyan projektek, mint a most bemutatott 5G-s távirányítású versenyautó.

Az 5G-alapú kommunikáció tömeges használata az autóiparban körülbelül a hidrogénhajtással egy polcon lévő ígéretnek számít évek óta, mérnökök, illetve jelen esetben mérnökhallgatók ettől függetlenül remekül eltöltik az idejüket az olyan "mozgalmakban", mint a Formula Student melynek egyik csapata, a BME Formula Racing Team egy 5G-n keresztül, távolról irányítható versenyautót fejlesztett. 

hungaroring_5g_car

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatóinak pilóta nélküli versenyautóját szeptember 17-én a Hungaroringen is kipróbáltak, igaz, az erről szóló közleményben magáról a versenyteljesítményről (végsebesség? köridő? szektoridők?) esett a legkevesebb - konkrétan zéró - szó, nyilván okkal.

A projektet egyébként az a Vodafone gründolta, mely a Zalazone-on egyszer már beültette magát Orbán Viktort is egy mobilhálózaton keresztül távirányított, bármilyen versenytempótól igen távol álló sebességgel haladó autó volánja mögé.

Jelen esetben attól aligha kell tartani, hogy a jövő Verstappenjei és Leclercjei majd a boxból vezetik az F1-es autókat, a demonstráció mindenesetre arra jó volt, hogy az 5G-s magánhálózatok és az autóipar áthallásait kicsit erősítse, illetve a Vodafone újfent kiemelje az elkötelezettségét a technológiai innovációk használata iránt.

A versenyhelyzet eközben láthatóan a szolgáltatók között is erősödik, a Magyar Telekom partnereivel ugyanis szeptember 23-án tart hasonló témájú bemutatót, éppen a Hungaroringen.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról