Szerző: Koi Tamás

2021. december 15. 12:58

Nem verik nagydobra az Instagram új mérföldkövét

Október végén átlépte a Meta égisze alatt működő Instagram aktív felhasználói bázisa a kétmilliárdos álomhatárt, a platformüzemeltető jelenlegi, szorongatott helyzetében ugyanakkor inkább hallgat az új mérföldkőről.

Három év alatt megduplázta aktív felhasználóinak számát a Meta-hoz tartozó Instagram, ezzel a szolgáltatást immár több mint kétmilliárdan használják globálisan. A számadat ugyanakkor nem hivatalos, hanem a CNBC névtelen belsős forrásaitól származik, akik belsős anyagok alapján azt állítják, hogy a lélektaninak számító határt október végén, éppen a Facebook névváltásának bejelentésekor sikerült átlépni.

Bár a növekedés kétségtelenül figyelemre méltó (különösen figyelembe véve azt a tényt, hogy az első egymilliárd felhasználó eléréséhez még nyolc évre volt szüksége az Instagramnak), a szolgáltatás utóbbi hónapjait kísérő PR-katasztrófa miatt a Meta-nál vélhetően okosabbnak látták, ha ebben a helyzetben nem dicsekednek el a számokkal.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az ősszel kiszivárgott ugyanis, hogy a Meta annak tudatában üzemeltette változatlan módon az Instagramot, hogy pontosan tisztában volt annak tinédzserekre, azokon belül is leginkább a fiatal lányokra gyakorolt negatív hatásával. A Meta egy ideig még egy kifejezetten fiatal tiniknek szánt Instagram-változat ötlete mellett is kitartott, a konkrét megvalósítás azonban a fenti, kiszivárgott híreket övező negatív hangulat miatt parkolópályára került.

Az Instagramnak eközben ráadásul egy egyre erősödő versenytárssal is meg kell küzdenie, ez a ByteDance-hoz tartozó TikTok, mely idén szeptemberre nem egészen hároméves működése alatt egymilliárd aktív felhasználót - túlnyomó részt szintén fiatalkorúakat - vonzott magához.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról