Szerző: Koi Tamás

2020. november 3. 13:36

Már nyolcvanezer támogatója van a Digi petíciójának

Valamivel több mint egy hónap alatt 80 ezernél is több támogatót gyűjtött össze a Digi Távközlési Kft. ahhoz a petícióhoz, melyet a legújabb hatósági frekvenciaértékesítési eljáráson való részvétellel kapcsolatosan állítottak csatasorba a hazai távközlési piacon mindeddig példa nélküli nyomásgyakorlás céljából.

A szolgáltató szerint már több mint nyolcvanezer ember támogatja azt a petíciót, melyet szeptember végén hozott létre a Digi Távközlési Kft. azért, hogy ezzel is megpróbáljon nyomást gyakorolni a soron következő frekvenciaértékesítési eljárás lebonyolítójára, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságra (NMHH). A Digi petíciójához online és az üzletekben egyaránt lehet csatlakozni, név, személyi igazolvány szám vagy lakcím megadásával.

A romániai tulajdonosi háttérrel rendelkező szolgáltató azután nyúlt a szokatlan, a magyar piacon mindeddig példa nélküli eszközhöz, hogy kiderült, a szakhatóság 900 és 1800 MHz-es spektrumok 2022-ben felszabaduló blokkjaira kiírt árverésén gyakorlatilag esélytelenül állhat rajthoz. A teszthálózatát tavaly májusban elindító, korábban két értékesítési eljáráson is sikerrel szereplő, ám két másikról kizárt Digi azóta többször hangoztatta eltökéltségét a magyarországi vezeték nélküli távközlési piacon való részvétel iránt, így a cég hangsúlyozta, hogy minden lehetséges eszközzel azon lesz, hogy hálózatát bővítse. A vállalat azóta új mobilos díjcsomagokat is bejelentett, egyben közölte, hogy december 31-én lezárja a tesztszolgáltatását.

Az NMHH egyébként a szeptember közepén kiadott dokumentáció-tervezetben foglalt feltételeken az érintettekkel folytatott nyilvános konzultációt követően a Digi számára kedvező irányba változtatott a végleges kiírási dokumentációban, ám ezzel együtt is erősen kérdéses, hogy mindez elég lesz-e ahhoz, hogy a szolgáltató rajthoz állhasson a licitálás során. 

A petíció mindazonáltal kitűnően rávilágít a jelenségre, miszerint a Digi legfőképp a mobilpiacon való megjelenése óta eltelt időszakban minimális befektetéssel komoly rajongóbázist épített ki magának, és bár erről semmilyen publikus kutatás nem készült, több tízezer ember lehet meggyőződve arról, hogy a szolgáltató - amennyiben ehhez megfelelő támogatásra találna (szak)politikai oldalon - képes lenne jelentős árversenyt generálni, ezáltal letörni az árakat a mobiltávközlési szektorban.

a címlapról